02/04/22

Публика која је синоћ испратила концерт Београдске филхармоније на Коларцу присуствовала је једном од најупечатљивијих догађаја концертне сезоне. Оркестар је заједно са шефом-диригентом Габријелом Фелцом и пијанистом Соноком Кимом, приредио незаборавно вече које, награђено вишеминутним стајаћим овацијама.

Резултат несвакидашње програмске концепције и врхунског извођења свих музичара са главном звездом на клавиру – пијанистом Соноком Кимом, било је маестрално концертно уживање у Моцартовом клавирском концерту у Бе-дуру и филхармонијској премијери Бернштајнове композиције „Доба стрепње“.

Сонок Ким, пијаниста фасцинантног умећа и стила, имао је водеће улоге у обе, жанровски потпуно различите композиције на репертоару. Посебна је атмосфера када су и филхармоничари одушевљени солистом, а Сонок Ким оставио је све без даха, поклонивши Шубертов Емпромпти на бис. Сам пијаниста је изјавио да је извођење овог Моцартовог клавирског концерта, заједно са Фелцом и Београдском филхармонијом, било најбоље у његовој досадашњој каријери.

Суперхерој Београдске филхармоније, неуморни шеф-диригент Габријел Фелц, заслужан је за спектакуларну премијеру Бернштајнове композиције „Доба стрепње“. Кроз атмосферу њујоршког бара, а веома дубоке тематике и филозофије, извођење музичара са бине али и оних „невидљивих“ чија је музика долазила са ходника Коларца, држало је публику буквално на ивици седишта. Сам Леонард Бернштајн био је у Београду 1959. године са Њујоршком филхармонијом, са намером да изведе своје „Доба стрепње“ заједно са другим делима америчке савремене музике, али се у последњем тренутку предомислио заменивши је Бетовеновим делом. Више од шест деценија касније, данашња публика имала је привилегију да доживи ово ремек-дело захваљујући Габријелу Фелцу и Београдској филхармонији.

Међутим, филхармонијски дан није био само у знаку овог незаборавног концерта. Након генералне пробе, музичари су имали припреме за „Бетовен маратон“ који се одржава у јуну, а после концерта уследила је презентација нове концертне сезоне 22/23 коју су музичарима представили шеф-диригент Габријел Фелц и уреднице програма Београдске филхармоније, Асја Радоњић и Даница Максимовић.