Каролин Видман
Изузетно свестрана уметница, Каролин Видман у свом репертоару има класичне концерте, нова дела као поруџбине специјално писане за њу, соло реситале, широку лепезу дела камерне музике и извођења на историјским инструментима, укључујући свирање/уметничко вођство на виолини. Видман је 2017. године за своју посебност и изузетно музицирање била награђена Државном наградом Баварске за музику. Видман је такође добила и Међународну награду за класичну музику (у категорији концертног извођења) за изузетно хваљен снимак Менделсонових и Шуманових виолинских концерата са Европским камерним оркестром, који је објављен у оквиру издавачке куће ЕЦМ у августу 2016. године и којим је лично Видман дириговала са виолине.
Проглашена за музичара године на Међународној додели награда за класичну музику 2013. године, Видман је имала част да сарађује са водећим светским оркестрима, укључујући Берлинску филхармонију, Париски оркестар, Симфонијски оркестар баварског радија, Краљевску филхармонију из Штокхолма, Симфонијски оркестар из Сијетла, Сиднејски симфонијски оркестар, Немачки симфонијски оркестар из Берлина, Лајпцишки Гевандхаус, Тонхале оркестар из Цириха, Симфонијски оркестар Би-Би-Си радија, Елбфилхармонију, Чешку филхармонију и лондонски Филхармонија оркестар, са истакнутим диригентима као што су Сер Сајмон Ретл, Рикардо Шаји, Сер Роџер Норингтон, Едвард Гарднер, Сакари Орамо, Владимир Јуровски, Алан Гилберт, Данијел Хардинг, Кристоф фон Дохнањи и Франсоа-Гзавије Рот. Такође је наступала на надалеко познатим фестивалима као што су берлински Фестшпиле, фестивали у Салцбургу и Луцерну, Јесењи фестивал у Паризу, Равинија Фестивалу и Мекленбург-Западној Померанији. Током сезоне 2014/15, Видман је била стални члан Алте опере у Франкфурту, која је укључивала бројне реситале и камерне наступе, као и пројекат свирања/ уметничког вођства на историјским инструментима са Академији за стару музичку уметност у Берлину. Исте сезоне Каролин је у Саутбанк центру извела и светску премијеру новог виолинског концерта који је за њу написао Џулијан Андерсон, са Лондонском филхармонијом под вођством Јуровског.
Недавни наступи укључују њен деби са Филхармонијом из Лос Анђелеса са Есом Пеком Салоненом, Шкотским камерним оркестром и Максимом Емељаничевим, дебитантско извођење/уметничко вођство у Њујорку са Камерним оркестром Орфеус, као и повратак у Симфонијски оркестар бечког радија у Музикферајну и Симфонијски оркестар радија у Келну.
Најважније успехе у сезони 2021/22 Каролин Видман бележи са Минхенском филхармонијом, Дрезденском филхармонијом и Немачким симфонијским оркестром са Робином Тићатијем, као на италијанској реситалној турнеји са Денешом Варјоном. Каролин се враћа у Париз на наступе са Филхармонијским оркестром француског радија и оркестром Инсула, као и у Москву са Руским националним оркестром младих. Каролин у овој сезони изводи и две премијере – нови Хаасов Концерт са Камерним оркестром из Базела на Бетовенфесту у Бону, као и нови Концерт Лизе Штрајх са Минхенерским камерним оркестром.
Каролин редовно наступа у водећим светским концертним дворанама, укључујући Вигмор Хол у Лондону, Бозар у Бриселу, Лувр у Паризу, Фестшпилхаус у Баден-Бадену, Берлинску филхармонију и бечки Концертхаус. У сезони 2018/19, Каролин је кренула на велике реситалне турнеје по Северној и Јужној Америци, након које се вратила у бечки Концертхаус како би извела комплетан Бетовенов реситал у оквиру Бетовенових дана. Недавно је одржала и светску премијеру Концерта за виолину бр. 2 Јорга Видмана у Сантори холу у Токију, а изводила је и дела по Европи са Париским оркестром и Симфонијским оркестром шведског радија, под вођством Данијела Хардинга, као и Симфонијским оркестром франкфуртског радија у Алте Опери, под палицом Андреса Ороскоа-Естраде. Њени дискови са Шубертовим и Шумановим сонатама добили су највише похвале критике, укључујући награду Златни дијапазон и Немачку награду критичара плоча. Године 2006. Немачко удружење за награду дискографских критичара прогласио је њен дебитантски ЦД Одрази Првим избором критичара године. Њен снимак концерта Мортона Фелдмана Виолина и оркестар са Симфонијским оркестром франкфуртског радија, под вођством Емилија Помарика, објављен је 2013. године.
Посебна сфера интересовања Каролин Видман је повезивање са другим облицима уметности; наступала је на кореографским концертима са плесном трупом Саша Волц Компани (на Моцартовој недељи у Салцбургу и на отварању у хамбуршкој Елбфилхармонији), свирала је солистички реситал на фудбалском стадиону у Франкфурту, у оквиру пројекта под покровитељством архитекте Данијела Либескинда, и осмислила је концертне програме који ће се изводити у музејима као што су Музеј Лудвиг у Келну и Музеј модерне уметности ММК у Франкфурту. У марту 2019. године, била је део пројекта уметничког перформанса Марине Абрамовић.
Каролин Видман је рођена у Минхену и студирала је код Игора Озима у Келну, Мишел Оклер у Бостону и Дејвида Такена у Гилдхол школи за музику и драмске уметности у Лондону. Од 2006. године је професор виолине на Лајпцишком Универзитету за музику и позориште Феликс Менделсон-Бартолди.
Каролин Видман свира виолину Г. Б. Гвадањинија из 1782. године, позајмљену од добротворног фонда.