Театар у Филхармонији – серија позоришних концерата на којима се читају писма чувених композитора почиње у четвртак, 27. октобра, од 19 часова, у Сали Београдске филхармоније. Први у низу је посвећен Волфгангу Амадеусу Моцарту чија ће писма читати глумци Тамара Крцуновић и Владимир Алексић, а филхармоничари интерпретирати изабране нумере чувеног композитора. Позоришни концерт посвећен Моцарту, његовим делима као и духу времена када су настајала, редитељски је уобличио Влатко Илић.
Инспирисани Моцартовом музиком, његовим писмима оцу, сестри, жени, пријатељима и онима који су му могли бити од помоћи, глумци сцену испуњавају призорима посвећеним Моцарту, и то оном Моцарту који се непрекидно бори за услове у којима би могао да живи и ствара сходно сопственим уверењима. Гудачки квартет Београдске филхармоније заједно са својим колегама окупљеним у камерни ансамбл, изводиће композиције које одговарају годинама и атмосфери одабраних писама и стилски осликавају различите периоде Моцартвог стваралаштва.
„Бављење Моцартом, као и другим истакнутим личностима из светске историје, никада не обухвата само рад са аутентичним материјалом – у овом случају његовим композицијама и писмима – већ и са тиме како смо га разумевали и представљали. Због тога, он је данас и пример вундеркинда, као и Форманов Амадеус, али и лице које прекрива чувене Моцарт кугле широм Беча и Аустрије, док начин на који материјалу приступамо открива више о нама и нашем времену него о самом Моцарту, уколико о њему као самом уопште и може бити речи“, рекао је Влатко Илић.
Паралелно са редовном концертном сезоном развија се камерна сцена Београдске филхармоније, која у овој сезони „Театром у Филхармонији” спаја позоришну и музичку уметност у један својеврсни догађај. Користећи кореспонденције композитора са њима важним особама, са једне стране, и њиховог стваралаштва са друге, ствара се јединствен и интиман нови жанр – позоришни концерт, ново дело које се изводи музиком и речима. Наредно „читање” заказно је за 1. децембар када ће у фокусу бити преписка и музика Чајковског.