07/04/21

Šef-dirigent Gabrijel Felc ponovo je pred Beogradskom filharmonijom sa kojom priprema ekskluzivni repertoar koji će izvesti tri večeri zaredom, od 8 – 10. aprila (Sala BGF, 19 č). Publiku očekuje srpska premijera Korngoldove Serenade za gudače, a orkestar izvodi i Mocartovu simfoniju br. 39.

Na tri koncertne večeri, Beogradska filharmonija predstavlja neobičnu vezu između dva kompozitora koji su stvarali u različitim vekovima – Volfganga Amadeusa Mocarta i Eriha Volfganga Korngonloda. Pored toga što dele ime i austrijsko poreklo, smatrani su vunderkindima. Mocart je prvu kompoziciju napisao sa pet, a Korngold sa devet godina. Međutim, njegov stvaralački put bio je pun obrta, poput odlaska u Ameriku gde postaje oskarovac i jedan od najuspešnijih stvaraoca filmske muzike zlatnog Holivuda.

„Fascinira me ovaj genijalni i nepravedno zapostavljeni kompozitor. Na početku je pisao zahtevna i kompleksna dela, u Americi postaje slavan ali po filmskoj muzici, a nakon rata se vraća u Evropu da bi se vratio karijeri koncertnog kompozitora. Međutim, više ništa nije bilo isto, izmenili su se stilovi i uticaji, a on je ostao u vremenu od ranije i ljudi ga više nisu razumeli. To je tragična sudbina za jednog kompozitora, zato sam srećan što izvodimo njegovu Serenadu za gudače iz 1947. godine, veoma teško delo koje se ne svira često. Čak je i premijera u ono vreme bila nespešna jer muzičari nisu bili spremni, na sreću – kod nas je situacija sasvim obrnuta i jedva čekam premijeru“, rekao je šef-dirigent Gabrijel Felc.

Već same pripreme za izvođenje ovog dela tekle su neoubičajeno. Na jednoj od proba, organizovana je projekcija Korngoldove opere Mrtvi grad, kako bi Felc i filharmoničari analizirali opus ovog kompozitora. Program koncerata zatvara Mocartova simfonija iz poznog perioda, a neobično je da je u vremenu kada je nastala, smatrana veoma teškom kako za slušaoce, tako i za izvođače.