Languages

Sergej Krilov

Zadivljujuća muzikalnost, strastvena lirika i intenzivna tonska lepota samo su neke od osobina koje su osigurale Sergeju Krilovu mesto među najpoznatijim violinistima na svetu. Krilov demonstrira spektakularnu virtuoznost, uvodeći dubinu i izražajnost u dela koja čine njegov izuzetno širok repertoar.

 

Tokom poslednjih sezona, Sergej Krilov je bio redovan gost brojnih čuvenih kuća i vodećih orkestara. Sarađivao je sa Londonskom filharmonijom, Kraljevskom filharmonijom, Filharmonijskim orkestrom francuskog radija, Nemačkim simfonijskim orkestrom iz Berlina, Berlinskim Koncerthaus orkestrom, Budimpeštanskim festivalskim orkestrom, tokijskim NHK orkestrom, Frankfurtskim radijskim orkestrom, Ruskim nacionalnim orkestrom i Filharmonijom iz Sankt Peterburga, Filarmonikom dela Skala, Akademijom Sv. Ćećilije i Simfonijskim orkestrom iz Atlante.

 

Tokom protekle decenije ostvario je saradnju sa vodećim dirigentima poput Vasilija Petrenka, Fabija Luizija, Juka-Peke Sarastea, Marin Alsop, Nikolaja Zajdera, Tona Kupmana, Roberta Abada, Mikaila Pletnjeva, Andreja Borejka, Dmitrija Lisa, Andrisa Poge i Vladimira Aškenazija.

 

Među istaknutim nastupima u sezoni 2022. i 2023. nalaze se i nastupi sa Kraljevskom filharmonijom i Vasilijem Petrenkom, Nacionalnim orkestrom iz Liona i Nikolajem Znajderom, Filharmonijom iz Strazbura i Tonom Kupmanom, Tampere filharmonijom i Andrisom Pogom, kao i Simfonijskim orkestrom Estonije i Tonuom Kaljusteom. U 2022. godini nastupao je i sa Mađarskom nacionalnom filharmonijom, Jermenskom filharmonijom, Pomeriđi Muzikali iz Milana i Zuidnederland filharmonijom.

 

Na poziciji muzičkog direktora Litvanskog kamernog orkestra, na kojoj se nalazi od 2008. godine, Krilov ima dvostruku ulogu – i soliste i dirigenta u širokom repertoaru koji se proteže od baroka do savremene muzike. Turneje je imao po Baltiku i glavnim evropskim orkestrima i koncertnim dvoranama. U poslednje vreme, Krilov se više posvetio dirigovanju, sarađujući sa orkestrima poput Ruskog nacionalnog orkestra, Moskovske filharmonije, Pomeriđi Muzikali iz Milana, orkestra Teatra Karlo Feliče iz Đenove, Engleskog kamernog orkestra, Teatra Petruceli, Novosibirskog filharmonijskog orkestra i Zagrebačke filharmonije.

 

Pored ranijih snimaka za izdavačke kuće Melodija i EMI, Krilovljeva diskografija uključuje dva izdanja za Dojče gramofon: za prvu snimak Vivaldijevog dela Četiri godišnja doba sa Litvanskim kamernim orkestrom, a za drugu album posvećen Paganinijevom delu 24 kaprica. Oba albuma su dobila najviše pohvale kritike.

 

Sergej Krilov je premijerno izveo Violinski koncert EsoConcerto Ezija Bosa sa okestrom Filarmonika dela Feniče, snimljen uživo pod dirigentskom palicom samog kompozitora i objavljen u okviru izdavačke kuće Soni Klasikal.

 

Takođe je snimio Violinski koncert Pendereckog Metamorfoze pod dirigentskom palicom ovog poljskog kompozitora, kao deo značajnog projekta snimanja kompletnog operskog opusa Pendereckog.

 

Rođen u porodici muzičara, Sergej je počeo da svira violinu sa pet godina. Diplomirao je na Centralnoj muzičkoj školi u Moskvi (klasa S.I. Kravčenka) i bio učenik Abrama Sterna i Salvatorea Akarda. Sergej Krilov je profesor na Konzervatorijumu u Luganu u Švajcarskoj od 2012. godine. Kao član žirija učestvovao je na brojnim prestižnim međunarodnim takmičenjima, uključujući XVI Međunarodno takmičenje P.I. Čajkovski, X Takmičenje za violinu Fric Krajsler u Beču, kao i 55. i 56. izdanja Međunarodnog takmičenja Nikolo Paganini u Đenovi, gde je bio predsednik žirija.