Mihaela Zelinger

Austrijska mecosopran Mihaela Zelinger podjednako je aktivna na operskoj sceni kao i na koncertnoj sceni.
Umetnica je rođena u Austriji, pohađala je konzervatorijum u Lincu i većinu svog vokalnog usavršavanja stekla na Univerzitetu za muziku u Beču, gde je pohađala časove lida kod Voltera Berija i Roberta Hola. Dalјa faza u školovanju bila joj je na konzervatorijumu u Bazelu, gde je takođe učestvovala na majstorskim kursevima Renea Jakobsa. Dobitnica je Eberhard-Vehter nagrade za mlade pevače u Bečkoj državnoj operi. Nakon pobede na evačkom takmičenju Belvedere 2003, usledili su angažmani u Klagenfurtskom teatru i Državnom pozorištu u Insbruku.
Od 2005. do 2010. godine bila je član ansambla Bečke državne opere. Tamo je interpretirala brojne uloge: Idamante (Idomeneo), Kerubino (Figarova ženidba), takođe u Novom narodnom pozorištu u Tokiju, Cerlina (Don Đovani), Orlovski (Slepi miš, takođe u Cirihu), Rozina (Sevilјski berberin), Magdalena (Majstori pevači, takođe na Glajndborn festivalu, DVD na Unitelu), Kompozitor (Arijadna na Naksosu) i Oktavijan (Kavalјer sa ružom), njena prepoznatlјiva uloga, sa kojom je nastupala na međunarodnom nivou i sa kojom se danas prvi put identifikuje.
Takođe radi u Beču sa uticajnim dirigentima kao što su Kiril Petrenko, Kristijan Tileman, Franc Velzer-Mest i Danijele Gati. Nastavila je da razvija međunarodnu karijeru u repertoaru lirskog mecosoprana, počevši od teatra Alto u Esenu i nastavlјa sa nastupima u operskim kućama u Barseloni, Moskvi, Minhenu, Lionu, Salcburškom festivalu, Glajndborn festivalu i Tokijskom prolećnom festivalu, koncertnim dvoranama u Beču (Muzikferajn, Koncerthaus), London (Rojal Festival Hom), Moskva (Sala Čajkovski), Čikago (Simfonijska sala) i dr.
Nјen rad se ogleda u brojnim CD i DVD produkcijama kao što su Debisijevi Peleas i Melizanda u Arthaus produkciji sa Stefanom Soltešem i Nikolausom Lenhofom, Hindemitov Kadilak sa orkestrom Bavarskog radija pod Stefanom Soltešem, Dvoržakov Stabat mater sa Kralјevskim flamanskim filharmonijskim orkestrom pod rukovodstvom Filipa Herevega. Poslednjih godina proširila je svoj repertoar i uklјučila belkanto uloge kao što je Đovana Simor u Donicetijevoj Ani Boleni i Eboli u Verdijevom Don Karlu. Na koncertnom repertoaru, novi izazovi uklјučuju njeno angažovanje u muzici 20. veka kao što su Orkestarske pesme op. 13 Cemlinskog, Ravelova Šeherezada i Šenbergova Knjiga visećih vrtova op. 15.
Poslednji put je 2024. godine nastupala u Tokio Santori Holu u Šenbergovom delu Pjero mesečar i u Bruknerhausu u Lincu u Mocartovom Rekvijemu sa Orkestrom Doba prosvetitelјstva pod Adamom Fišerom.