Languages

Mari-Anž Guči

(Ona je) PRAVI DIJAMANT. Svaki aspekt njenog talenta prkosi njenom uzrastu: pijanistkinja Mari-Anž Guči je pravi dragulj čija se virtuoznost rimuje sa muzikalnošću i inventivnošću […] Svako delo na programu je interpretirano sa vizionarskom snagom […] Mnogo više od perspektivnog talenta: ostvarena umetnica. – magazin Klasika

 

U sezoni 2023/24, Guči će nastupati kao stalni umetnik sa Bazelskim simfonijskim orkestrom, gde će izvoditi pod dirigentskim palicama Ajvora Boltona i Mirge Gražinite-Tile. Takođe će imati i svoj debi u Sjedinjenim Američkim Državama sa simfonijskim orkestrima iz Jute i Sent Luisa, a potom i sa Simfonijskim orkestrom Makaa i Oklandskom filharmonijom. Nakon toga, ponovo se vraća Nacionalnom simfonijskom orkestru italijanskog radija i televizije pod vođstvom Kšištofa Urbanjskog i Nacionalnom orkestru iz Liona sa Nikolajem Znajderom. Takođe će održati svoje prve resitale u prestižnoj sali Koncertgebau i na Rurskom klavirskom festivalu.

 

Od najznačajnijih događaja tokom prethodne dve sezone, izdvajaju se nastupi Mari-Anž Guči sa NHK Simfonijskim orkestrom, Mocarteum orkestrom iz Salcburga, Orkestrom Pariza, Koncerthaus orkestrom iz Berlina, Bi-Bi-Si-jevim simfonijskim orkestrom, Simfonijskim orkestrom iz Burnmuta, sa Sidnejskim simfonijskim orkestrom, Tonkister orkestrom, Danskim nacionalnim simfonijskim orkestrom, Simfonijskim orkestrom iz Barselone, Belgijskim nacionalnim orkestrom, Simfonijskim orkestrom Vlanderen, Nacionalnim orkestrom Kapitola iz Tuluza, Nacionalnim orkestrom Liona, Kamernim orkestrom iz Pariza, Nacionalnim orkestrom Il-d-Frans, takođe i nacionalnim orkestrima Lila, Bordoa i Poa, sarađujući sa prvoklasnim dirigentima kao što su Parvo Jarvi, Fabio Luizi, Petr Popelka, Dalija Stasevska, Pjer Bluz, Kristiina Poska, Tabita Berglund, Robert Trevino, Nikolaj Šeps-Znajder i Kejs Skaljone.

 

Pozivana je na prestižne međunarodne festivale i dvorane kao što su auditorijumi Francuskog radija u Parizu i u Lionu, Opera u Oslu, Betovenfest u Bonu, Muzikmese u Frankfurtu, Menjuhin Festival u Gštatu, Klavirski festival u Lionu, Međunarodni klavirski institut i festival u Njujorku i Festival Muzik3 u Briselu, kao i Međunarodni festival u Bergenu. U Francuskoj je nastupala na Međunarodnom klavirskom festivalu La Rok DAnterona, La Fol Žurne u Nantu (takođe i u Tokiju i Ekaterinburgu), Festivalu Radija Francuske u Monpeljeu, Festivalu La Granž d Mele, Šopenovom festivalu u Bagatelu, festivalu Duh klavira u Bordou i Šopenovom festivalu u Noanu u Francuskoj.

 

Njen opsežan repertoar obuhvata barok, klasicizam, romantizam i savremenu muziku. Strastveno posvećena muzici našeg vremena, blisko je sarađivala sa kompozitorima kao što su Tijeri Eskeš, Bruno Mantovani, Grasjan Finzi, Paskal Zavaro i Karol Befa pri pripremi interpretacija njihovih dela.

 

Mari-Anž je privukla pažnju javnosti 2018. godine izdanjem svog prvog CD-a, U ogledalu, za Mirar izdavačku kuću. Album je sadržao klavirska dela kompozitora koji su najpoznatiji kao orguljaši i improvizatori – Frank, J.S. Bah, Sen-Sans i Tijeri Eskeš. Album je dobio prestižnu Šok d Klasika nagradu za 2018. godinu uz pozitivne kritike u javnosti.

 

Mari-Anž Guči  je primljena na Pariski konzervatorijum u klasi Denisa Paskala sa 13 godina. Svira orgulje i violončelo, a provela je i godinu dana studirajući orkestarsko dirigovanje na Univerzitetu za muziku i scenske umetnosti u Beču.