Luis Švicgebl
Luisa Švicgebla opisuju kao pravog virtuoza, energičnog mladog genija sa istančanim osećajem za umetnost (Fono Forum) i intuitivnog muzičara (Njujork tajms). Hvaljeni su njegov graciozan stav, elegancija, maštovitost, izražajna lirika i kristalno čista artikulacija. Redovno nastupa na resitalima, sa najboljim orkestrima širom sveta, a pohvale kritike stižu sa svih strana za njegova snimljena izdanja.
Tokom sezone 2021/22. Švicgebel je imao debi nastupe sa Filharmonijom iz Osla (Geršvinov Koncert za klavir pod dirigentskom palicom Vasilija Petrenka), Nacionalnim orkestrom iz Meca (Sen-Sansov Klavirski koncert br. 2 pod dirigentskom palicom Davida Relanda) i Kraljevskim severnim simfonijskim orkestrom u Evropi, sa Simfonijskim orkestrom iz Ričmonda i Filharmonijskim orkestrom iz Sakramenta u SAD-u i sa Singapurskim simfonijskim orkestrom u Aziji. Vraća se Kraljevskom škotskom nacionalnom simfonijskom orkestru, Simfonijskom orkestru iz Bornmuta, Bi-Bi-Si-jevom koncertnom orkestru (sa kojim nastupa na novogodišnjem koncertu 2022. godine), Simfonijskom orkestru iz Jute, i izvodi Betovenov Koncert za klavir br. 5 na završnom koncertu Festivala klasične muzike Muzički septembar u Montrou u Švajcarskoj, zajedno sa Simfonijskim orkestrom iz Lucerna, pod dirigentskom palicom Mihaela Zanderlinga.
U prethodnim sezonama, među istaknutim nastupima beleži i izvođenja sa Filharmonija orkestrom, Simfonijskim orkestrom Grada Birmingema, svim Bi-Bi-Si-jevim orkestrima, Simfonijskim orkestrom Bavarskog radija, Simfonijskim orkestrom Frankfurtskog radija, Bamberškim simfonijskim orkestrom, Nacionalnim orkestrom Francuske, Danskim nacionalnim simfonijskim orkestrom, Simfonijskim orkestrom Svis Romand, ciriškim Tonhale orkestrom, Bečkim simfonijskim orkestrom i orkestrom Tonkinstler, Simfonijskim orkestom iz Sinsinatija i Oklandskom filharmonijom. Dirigenti sa kojima je sarađivao uključuju Edvarda Gardnera, Mirgu Gražinite-Tilu, Emanuela Krevena, Nikolu Kolona, Tijerija Fišera, Šarla Ditoaa, Mareka Janovskog, Fabija Luizija, Lahava Šanija, Robina Tićatija, Luisa Langreja, Džona Vilsona, Džejmsa Gafigana, Santu Matijasa Ruvalija, Bena Gernona, Elim Čan, Alondru dela Paru i Fabijena Gabela.
U solo resitalima i kamernoj muzici, Švicgebl često nastupa na velikim festivalima i dvoranama, uključujući nedavni nastup u Vigmor Holu u Londonu, Koncertgebau u Amsterdamu, na festivalu Rajngau, Rurskom klavirskom festivalu, Klavirskom festivalu u Lilu i Singapurskom međunarodnom klavirskom festivalu, a izvodi kamernu muziku sa Bendžaminom Belmanom, Narekom Haknazarijanom, Renoom Kapisonom i Alinom Ibrahimovom.
Švicgebl često nastupa u svojoj rodnoj Švajcarskoj; svirao je na glavnim festivalima kao što su festivali u Verbijeu, Lucernu i Gštatu, kao i Majsterinterpreten u Cirihu. Godine 2014. debitovao je na Bi-Bi-Si-jevom Proms festivalu sa uzbudljivim televizijskim izvođenjem Koncerta za klavir br. 1 Prokofjeva, a 2018. je nastupio na Festivalu francuskog radija sa televizijskim izvođenjem Geršvinove Rapsodije u plavom.
Švicgebl snima za Aparte i njegov najnoviji snimak Šubertovih Sonata D845 i D958 opisan je kao album izvanredne preciznosti od strane časopisa Le Figaro. Prethodna izdanja uključuju Sen-Sansove Klavirske koncerte br. 2 i br. 5 sa Simfonijskim orkestrom Bi-Bi-Si radija, čije izvođenje je Muzički magazin Bi-Bi-Si-ja opisao kao predivno delikatno pevanje, kao i Betovenove Klavirske koncerte br. 1 i br. 2 sa Londonskim filharmonijskim orkestrom, koje je čuveni Gramofon opisao kao predivno nijansiran izraz.
Švicgebl je rođen 1987. godine u Ženevi. Studirao je kod Brižit Mejer u Lozani i Paskala Devojona u Berlinu, a kasnije na Džulijardu kod Emanuela Aksa i Roberta Mekdonalda, kao i na Kraljevskoj muzičkoj akademiji u Londonu kod Paskala Nemirovskog. Sa sedamnaest godina osvojio je Međunarodno muzičko takmičenje u Ženevi, a dve godine kasnije, Međunarodne audicije za mlade koncertne izvođače u Njujorku.
Godine 2012. osvojio je drugu nagradu na Međunarodnom klavirskom takmičenju u Lidsu, a 2013. postao je Bi-Bi-Si-jev umetnik nove generacije.