Languages

Hiona Kim

Opisana u Njujork Tajmsu kao vibrantan, tamnog tona, ali okretan mecosopran, Hiona Kim pridružila se Dortmundskoj operi u Nemačkoj kao član ansambla 2018. godine, kada je izvela svoj vrlo zapažen debitantski nastup pevajući Amneris u Verdijevoj Aidi. Druge uloge koje je tumačila u Operi u Dortmundu su Suzuki u Pučinijevoj Madam Baterflaj, Cipi u delu Olivera Knusena Gde divlje stvari žive i naslovna uloga u nemačkoj premijeri predstave Fredegonda Ernesta Žiroa, Pola Dikaa i Kamija Sen-Sansa; Ortruda u Vagnerovom Loengrinu i Nensi Tang u Niksonu u Kini Džona Adamsa.

 

U sezoni 2022/23, Kim se pridružila Metropoliten operi, pevajući ulogu Eboli u Verdijevom Don Karlosu. 2016. godine debitovala je u Operi San Franciska pevajući glavnu ulogu Lejdi Vang na svetskoj premijeri Snа o crvenoj odaji Brajta Šenga, pod dirigentskom palicom Džordža Manahana, a dobila je i pohvale od strane kritike kao nezaustavljiva sila u San Francisko Kroniklu. Istu ulogu izvela je i sa orkestrom Festivala umetnosti Hong Konga pod palicom Muhaja Tanga. Vratila se u Operu San Franciska za ponovno izvođenje Sna o crvenoj odaji kao i za Madam Baterflaj. Takođe je pevala i u Njujorškoj operi, Rumunskoj nacionalnoj operi Kluž-Napoka, Operi Karoline, Operi Lankastera, Operi u Midleberiju i drugim.

 

Uloge koje je izvodila širom sveta uključuju Acučenu u Verdijevom Trubaduru, Gospođu Kvikli u Verdijevom Falstafu, Hermiju u Britenovom delu San letnje noći, Vovkle u Pučinijevoj Devojci sa Zapada, Olgu i Larinu u Evgeniju Onjeginu Čajkovskog i mnoge druge.

 

Hiona Kim bila je državna finalistkinja na Audicijama nacionalnog odbora Metropolitena, a nastupala je i sa Orkestrom opere Metropoliten pod dirigentskom palicom Marka Armiliata u Linkoln centru. Takođe je bila Glavni pobednik takmičenja Radost pevanja i izvela je pobednički resital u Merkin koncertnoj dvorani u Njujorku. Prvoplasirana je bila i na takmičenju Gerda Lisner i višestruka dobitnica stipendija na takmičenjima Ličia Albaneze-Pučini i Đulio Gari. Dobitnica je stipendije Fondacije Olga Forai kao i nagrade Dženi Turel na Pulank takmičenju. Takođe je osvojila prvo mesto na takmičenjima Suri i Šubertov Lid u svojoj rodnoj zemlji, Južnoj Koreji, gde je i završila osnovne studije na Univerzitetu Evha Vumans. Zvanje mastera kao i diplomu stručnih studija stekla je na Muzičkom koledžu Mans u Njujorku i izglasana je za dobitnicu Memorijalne nagrade Marijan Markus Val, koja se dodeljuje diplomiranom pevaču za izuzetan uspeh.

 

Kao članica Opere Mans, Hiona Kim je mnoge uloge izvela u saradnji sa dirigentom Metropoliten opere Džozefom Kolanerijem, kao što su Dorabela u Tako čine sve (Mocart), Marćelina u Figarovoj ženidbi (Mocart) i Anina u Verdijevoj Travijati, za koje je sve dobila pohvale od strane Opera Njuza. Pored Muzičkog koledža Mans, učestvovala je na mnogim festivalima i projektima, uključujući Muzički festival u Aspenu, Muzičku akademiju Zapada, Internacionalni institut za vokalne umetnosti, Načez Muzički festival i Fondaciju Martina Arojo. Debitovala je u Hjustonskoj Grand Operi izvodeći ulogu Hal-Mo-Ni (bake) u Od majke moje majke Džijonga Kima, a takođe je igrala i glavnu ulogu Lili u operi Lotus živi Su Lian Tana, koju je izvela u Distler Holu na Univerzitetu Tafts u Bostonu. Kim je nastupala i sa Nacionalnim simfonijskim orkestrom iz Nešvila i Sinfonijom da Kamera kao solistkinja u Hendlovom Mesiji i Verdijevom Rekvijemu. Debitovala je u Karnegi Holu sa Simfonijskim ansamblom Nove Engleske pevajući alt solo u Vivaldijevoj Gloriji, a takođe je nastupala i sa orkestrom Muzičkog festivala u Pjongčangu u Južnoj Koreji kao alt solista u Betovenovoj Simfoniji br. 9. Na poziv Međunarodnog festivala umetnosti u Zimbabveu nastupala je na operskom gala koncertu i resitalu. Bila je alt solistkinja na brojnim koncertima, uključujući izvođenja Bahovih Pasija po Jovanu, po Mateju i Mendelsonovog oratorijuma Elija.

 

Hiona Kim gaji veliku strast i prema kamernoj muzici i umetničkoj pesmi. Nastupila je na mnogim koncertima kamerne muzike i recitalima s Baroknim kamernim izvođačima sa Mans-a, Gines kvartetom kao deo Viva Virdžinija Međunarodnog muzičkog festivala, kao i na nekoliko koncerata Ansambla 212, u delima kao što su: Malerova Simfonija br. 2 i Simfonija br. 3, svetske premijere sa Kamernim orkestrom i Junom Jae Lijem i Oproštaj iz Pesme o zemlji, sa plesnom grupom Majkl Mao Dens. Učestvovala je i na Fol Ajlend seminaru za vokalne umetnosti koji vode Stefani Blajt i Alan Smit, na kom se izvode samo umetničke pesme živih američkih kompozitora. Kim je takođe pevala sa Društvom umetničkih pesama iz Bruklina u njihovoj koncertnoj seriji Les six: Fransis Pulank i Malerove pesme.

Predstojeći angažmani uključuju debitantski nastup u Kraljevskoj nacionalnoj operi u Kopenhagenu, gde će pevati ulogu Suzuki u Madam Baterflaj, kao i sa Beogradskom filharmonijom u Srbiji, gde nastupa u istoj ulozi. Vraća se i u Operu Metropoliten, gde učestvuje u produkciji Tanhojzera Riharda Vagnera.