Gzavije de Mestr

Gzavije de Mestr je virtuoz bez premca, izuzetan muzički talenat koji iz svog instrumenta izvlači izvanredan spektar nijansi. (Gramofon)
Gzavije de Mestr jedan je od vodećih harfista današnjice i izrazito kreativan muzičar. Veliki virtuoz na svom instrumentu, Gzavije je proširio repertoar za harfu, naručujući nova dela od savremenih kompozitora. De Mestr takođe transkribuje za harfu značajna dela iz repertoara za druge instrumente.
Gzavije de Mestr započinje sezonu 2024/25 kao rezidencijalni umetnik Simfonijskog orkestra iz Bazela, otvarajući koncertnu sezonu pod palicom Ajvora Boltona i toku sezone će sa ovim orkestrom održati više koncerata. U ovoj sezoni, izdvajaju se i nastupi sa Simfonijskim orkestrom iz Sijetla pod vođstvom Tana Duna, sa Filharmonijom Monte Karla i Natali Štucman, sa Nacionalnim simfonijskim orkestrom Koreje i Dejvidom Rajlandom, i Nacionalnim simfonijskim orkestrom Kine. Njegov duo sa Rolandom Viljasonom, Serenata Latina, nastupa u prestižnim salama i festivalima kao što su Tonhale u Dizeldorfu, Die Glocke u Bremenu, Hajdelberško proleće, Teatro Cultura Artistica u Sao Paolu i Veliki teatar u Šangaju, a njegov kreativni resitalski program održan je u prestižnom serijalu koncerata Stanford Live u SAD, kao i na Majstorskom koncertu u centru Paul Kle u Švajcarskoj.
Redovno dobija pozive da nastupa sa prvoklasnim svetskim orkestrima, kao što su Simfonijski orkestri iz Čikaga, Montreala, Birmingema, Simfonijski orkestri Radija Švedske i Finske, potom Filharmonije Los Anđelesa, Londona, Sankt Petersburga, Osla i Kine; Orkestar Pariza, ciriški Tonhale orkestar, Mocarteum iz Salcburga, Simfonijski orkestar iz Sao Paola. Sarađivao je sa dirigentima poput Andrea Previna, Sajmona Retla, Rikarda Mutija, Danijele Gati, Filipa Žordana, Bertrana de Bilija, Andresa Orozko-Estrade, Danijela Hardinga, Suzane Malki i Mirge Gražinite-Tile.
Kao resitalni solista, gostovao je na mnogim prestižnim festivalima, uključujući Rajngau, salcburški Festpšile, bečki Festvohen, Verbije, Budimpeštansko proleće, Vircburg Mocartfest i Uglavnom Mocart u Njujorku. Gzavije gaji veliku strast prema kamernoj muzici i redovno organizuje originalne resitalne projekte, u okviru kojih sarađuje sa svestranim umetnicima kao što su tenor Rolando Viljason, legenda flamenka i kastanjeta Lusero Tena, Dijana Damrau, Arabela Štajnbaher, Danijel Miler-Šot, Baiba Skride, Antoan Tamestit, Mojca Erdman i Magali Monije.
Gzavije je ekskluzivni umetnik izdavačke kuće Soni Mjuzik od 2008. godine, kada je snimio svoj prvi album, Zvezdana noć, posvećen Debisiju. Potonja izdanja uključuju Omaž Hajdnu (2009), Aranhuez (2010), Venecijanska noć (2012), Vltava (2015), i Kraljica harfa (2016) sa ansamblom Les Arts Florissants i Vilijamom Kristijem. Njegov album Božićna harfa (oktobar 2021) sadrži parafraze i fantazije na melodije poznatih božićnih pesama. 2020. godine, za Dojče Gramofon snimio je veoma hvaljeni album Serenata Latina sa Rolandom Viljasonom. U jesen 2022. godine, objavljen je njegov najnoviji CD posvećen ruskoj muzici, sa čuvenim Koncertom za harfu Rajnholda Glijera i zaboravljenim koncertom Aleksandra Mosolova. Ovaj album je snimljen zajedno sa Simfonijskim orkestrom Radija Zapadne Nemačke iz Kelna, pod dirigentskom palicom Natali Štucman.
Rođen u Tulonu, Gzavije je studirao harfu sa Vasilijom Brianom na svom lokalnom konzervatorijumu, pre nego što je usavršio svoju tehniku sa Katrin Mišel i Žaklin Boro u Parizu. Takođe je studirao na Univerzitetu Sciences-Po u Parizu i potom u Londonskoj školi ekonomije. Godine 1998, osvojio je Prvu nagradu (uz dve nagrade za interpretaciju) na prestižnom Međunarodnom takmičenju za harfu u SAD (Blumington) i iste godine postao prvi francuski muzičar primljen u Bečku filharmoniju.
Predaje na Muzičkoj akademiji u Hamburgu od 2001. godine. Svira na instrumentu Lyon & Healy.