Aneta Ilić
Aneta Ilić je jedna od vodećih vokalnih umetnica Srbije. Rođena je u Frankfurtu na Majni, a solo pevanje je studirala na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasama prof. Biserke Cvejić i prof. Irine Arsikin (poslediplomske studije). Kao koncertna pevačica redovno nastupa u Srbiji i inostranstvu. Posebno treba istaći njene koncerte u Italiji, Holandiji (Muziekgebouw, Amsterdam), Nemačkoj, Francuskoj, Švedskoj, Poljskoj, Grčkoj, Rumuniji, Sloveniji i Hrvatskoj, kao i u okviru festivala BEMUS, NOMUS, BELEF, Contro canto (Rim), Muzičko bijenale Zagreb i Međunarodna tribina kompozitora. Često nastupa kao solista sa simfonijskim i kamernim orkestrima, od kojih su najznačajniji Beogradska filharmonija, Simfonijski orkestar RTS, Ansambl solista Minhenske filharmonije, Beogradski gudački orkestar Dušan Skovran, Gudači Sv. Đorđa, a sarađivala je sa istaknutim dirigentima kao što su Leopold Hager, David Porcelijn, Uroš Lajovic, Vladimir Kranjčević, Bojan Suđić, Darinka Matić-Marović i Ivo Lipanović. Kao solista sa orkestrom izvela je veliki broj vokalno-instrumentalnih dela od baroka do savremene muzike (Vivaldi, Bah, Pergolezi, Hajdn, Mocart, Guno, Maler, Fore, Honeger, Stravinski, Pulank, Britn, Radić, Žebeljan). Ipak, osnovu koncertne delatnosti Anete Ilić čine resitali sa klavirom, u saradnji sa pijanistima Dejanom Sinadinovićem, Vladimirom Stojnićem i Lidijom Stanković. Programi njenih resitala čine najreprezentativnija dela muzičkog baroka, romantizma, impresionizma i muzike 20. veka. Posebnu specifičnost umetničke aktivnosti Anete Ilić čini prezentovanje srpskog muzičkog stvaralaštva. Saradnju sa Isidorom Žebeljan otpočela je još kao student i premijerno je izvela nekoliko njenih kompozicija (među kojima i ciklus Rukoveti). Kasnije se to interesovanje proširilo i na muziku drugih srpskih kompozitora, u okviru čega naročito treba istaći njene interpretacije vokalnih dela Ljubice Marić, Stevana Hristića, Miloja Milojevića, Dejana Despića, Dušana Radića i Vlastimira Trajkovića.
Aneta Ilić je član istaknutog kamernog ansambla Donne di Belgrado, sa kojim takođe redovno nastupa u zemlji i inostranstvu, i sa kojim je premijerno izvela veliki broj dela srpskih kompozitora napisanih za taj ansambl. Karijeru Anete Ilić kao operske umetnice obeležavaju izvanredni nastupi u operskim produkcijama u Švedskoj (Ulriksdals slottsteatar Confidancen, Stokholm), Sloveniji i Srbiji (Beogradska opera, Opera Madlenijanum, BEMUS). Njen operski repertoar obuhvata uloge u operama baroknih i pretklasičnih kompozitora (Pergolezi, Gluk), zatim Mocarta, kao i kompozitora 20. veka (Orf, Najman, Jevtić). Na premijernom izvođenju opere Narcis i Eho Anje Đorđević (BEMUS, 2002) pevala je ulogu Nimfe, a po značaju se takođe izdvajaju uloga Despine u Mocartovoj operi Cosi fan tutte (Madlenijanum), uloga Suzane u operi Figarova ženidba (Narodno pozorište u Beogradu, 2010), uloga Euridike u Glukovoj operi Orfej i Euridika (BEMUS, 2005), i uloga Gospođe P. u operi Majkla Najmana ‘The Man Who Mistook His Wife for a Hat‘ (New Moment ideas campus, Slovenija; BITEF, 2001). Leta 2012. godine, ostvarila je ulogu Padme u svetskom premijernom izvođenju nove opere Isidore Žebeljan Dve glave i devojka na festivalu Settimana Musicale Senese u Sijeni, Italija.
Aneta Ilić je ostvarila veliki broj snimaka za Radio-televiziju Srbije, kao i za Holandski državni radio, a neki njeni snimci su objavljeni na kompakt-diskovima u produkciji PGP RTS. Godine 2011. snimila je CD muzike Isidore Žebeljan sa Brodski kvartetom. Dobitnica je nagrade UMUS za najbolji koncert u sezoni 2005, i nagrade grada Beograda za muziku i muzičko-scensko stvaralaštvo za 2010. godinu.
Aneta Ilić je redovni profesor na Katedri za solo pevanje Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu.