Priče o feminističkoj heroini i borbi sa seksualnom opredeljenošću u Filharmoniji
Finale filharmonijskog ciklusa Mrakobes, pod palicom stalnog gostujućeg dirigenta Danijela Rajskina, zakazano je za petak 31. maj (Kolarac, 20č). Na programu je moćna kombinacija dela Šostakoviča, Šnitkea i Čajkovskog, a kao solista sa orkestrom se prvi put predstavlja violistkinja Tatjana Mazurenko.
Poslednjim koncertom u ovom ciklusu, mračna strana lјudskog postojanja dostiže svoju muzičku kulminaciju. Program otvara svita iz opere „Ledi Magbet Mcenskog okruga“ Šostakoviča, po priči o mladoj ženi preljubnici koja ubija svog supruga, njegovog oca i nećaka. Interesantno je što je Šostakovič glavnu junakinju pretvorio u svojevrsnu feminističku heroinu koja te zločine čini u cilju sopstvenog oslobađanja od muške dominacije. Jedno od izvođenja ovog dela na kome je prisustvovao Staljin i revoltirano ga napustio, odvelo je kompozitora u duboki mrak narednih 25 godina u kojima je bio odbačen.
Nesrećne životne okolnosti obeležile su i nastanak Koncerta za violu Alfreda Šnitkea, na kome je kompozitor radio u prelomnom periodu svog života. Ova kompozicija je odmah doživela veliki uspeh, delom i zbog čuvenog Jurija Bašmeta kome je posvećena. Zajedno sa Beogradskoj filharmonijom, publika će imati priliku da čuje Tatjanu Mazurenko, jednu od vodećih violistkinja današnjice kao i njen prepoznatljivo izražajan stil.
Koncert zaokružuje Četvrta simfonija Čajkovskog, zvana “Sudbinska”. Rad na njoj autor je započeo u poslednjim mesecima braka i predstavlјa njegovu borbu sa seksualnom opredelјenošću i depresijom. Zato čitavim delom provejava metafora sudbine, te fatalne snage koja nas onemogućava da dostignemo sreću.
Sto ulaznica za program snažne tematike biće u prodaji sat vremena uoči koncerta, odnosno od 19 časova na blagajni Kolarca.