Saša Gecl
Od trenutka kada je Saša Gecl zakoračio na scenu … znali smo da nas očekuje izuzetan koncert. On je jedan od onih magičnih dirigenata koji zrače harizmom, povezujući se sa svakim članom orkestra i privlačeći publiku da zajedno sa njima krene na to muzičko putovanje. – Bi-Bi-Si Proms – Iza kulisa, Alis Njuton
Muzički direktor – Nacionalni orkestar Peji de la Loare
Počasni muzički direktor – Istanbulska filharmonija Borusan
Glavni gostujući dirigent – Sofijska filharmonija
Dinamičan, harizmatičan i atraktivan na podijumu, Saša Gecl se brzo istakao kao svestran dirigent – maštoviti urednik programa, preduzetnik, edukator i zagovornik muzičara i umetnika. Trenutno vrši dužnost muzičkog direktora Nacionalnog orkestra Peji de la Loare (ONPL), na poziciji koju je preuzeo na početni mandat od četiri godine, počevši od septembra 2022. godine. Pored toga, imenovan je za muzičkog direktora Nacionalnog omladinskog orkestra Kanade (NYO-CAN) od leta 2022.
Pored pozicija muzičkog direktora u ONPL-u u Francuskoj i NYO-u u Kanadi, Gecl je trenutno i na funkciji glavnog gostujućeg dirigenta Sofijske filharmonije, primenjujući iste veštine rada sa orkestrom, poboljšavajući kvalitet ansambla i učvršćujući njegovu reputaciju.
Tokom jedanaest sezona na poziciji šefa-dirigenta i umetničkog direktora Istanbulske filharmonije Borusan, značajno je doprineo razvoju ovog ansambla. Među njegovim najznačajnijim dostignućima, nalaze se maštoviti koncertni programi, nagrađivana izdanja i naširoko hvaljeni nastupi – uključujući turneje koje su orkestar odvele na Salcburški festival, Bi-Bi-Si Proms, Festival umetnosti u Hong Kongu, kao i u Koncertgebau u Amsterdamu, bečki Muzikferajn i Pozorište Jelisejskih polja.
U poslednjim godinama, Gecl je posebno tražen kao gostujući dirigent sa brojnim orkestrima istaknute međunarodne reputacije kao što su Simfonijski orkestar NHK, Izraelska filharmonija, Filharmonija Holandskog radija, Londonska filharmonija, Drezdenska filharmonija, Filharmonija Monte Karla, Nacionalni orkestar Francuske, Simfonijski orkestar Jomiuri, orkestar Metropoliten iz Tokija, Simfonijskim orkestrom iz Minhena, kao i Tonkinstler orkestar, Nacionalni orkestar Akvitanije iz Bordoa i Simfonijski orkestar Bečkog radija – sarađujući pritom sa velikim solistima među kojima su Danil Trifonov, Rudolf Buhbinder, Džojs DiDonato, Juja Vang, Nemanja Radulović, Maksim Vengerov, Julijan Rahlin, Fatma Said, Rene Fleming, Ana Netrebko, Brajan Terfel, Brandford Marsalis i Marej Perahia, među mnogim drugima.
Godine 2014, debitovao je u Bečkoj državnoj operi dirigujući Figarovu ženidbu, nakon čega je sa ovom operskom kućom imao još šest ponovnih saradnji – produkcije Slepog miša, Boema, Don Đovanija, Rigoleta, Čarobne frule i Kavaljera s ružom. Gecl je takođe nastupao i u Marinski teatru, Operi u Cirihu, Tokijskoj operi Metropolitan, u tokijskom Bunka Kaikanu sa operskom kompanijom Nikikai, Operi Nanta i Anžea, Renskoj operi, Bečkoj narodnoj operi i Operi Monpeljea.
Gecl je objavio i nekoliko nagrađivanih CD-ova za izdavačke kuće Dojče Gramofon, VARNER, Oniks i Naiv, izvodeći dela Hindemita, Bartoka, Šulofa, Berlioza, Turnaža, Čajkovskog, Bizea, Rimskog-Korsakova i Respigija.
Posvećen muzičkom obrazovanju i kao veliki zagovornik umetnosti uopšte, Gecl je osnivač Fondacije za digitalnu transformaciju umetnosti Orfeus-Beč. Takođe je i jedan od direktora i osnivača inovativne Akademije i festivala za mlade pevače i instrumentaliste Opera by the Fjord, u partnerstvu sa Bergenskom nacionalnom operom.
Suosnivač je i izvršni kreativni direktor Bečke umetničke mreže, umetnički direktor Muzike za mir (El Sistema – Turska), kao i mentor u programu Dirigentloftet u Norveškoj, čiji je fokus razvoj mladih dirigenata.