Languages

Moric Gnan

Jedan od najsenzacionalnijih dirigenta svoje generacije, nemački dirigent Moric Gnan dobio je izvanredne kritike za inovativan pristup svom širokom repertoaru simfonijskih i operskih dela, koji seže od renesanse do savremenog stvaralaštva. Kao gostujući dirigent, Moric često nastupa u rodnoj Nemačkoj. Redovan je gost drezdenskog Štatskapele orkestra u Zemper operi, gde je dirigovao Čarobnu frulu, Figarovu ženidbu i Ivicu i Maricu. Redovno sarađuje i sa berlinskom Dojče Operom dirigujući Lukavu malu lisicu, nakon izvođenja Berliozovog Romea i Julije, Ljubavnog napitka i Bilija Bada. Moric je takođe dirigovao lajpciškim Gevandhaus orkestrom i Simfonijskim orkestrom srednjenemačkog radija, kao i Badenskim simfonijskim orkestrom Štatskapele iz Karlsruea.

Odmah nakon uspešnog debija sa Filharmonijom radija Bi-Bi-Si u decembru 2017. godine, Moric Gnan je dobio ponudu za saradnju sa ovim orkestrom u sezoni 2018/19 i 2019/20. Takođe je dirigovao Nacionalnim orkestrom Radija Bi-Bi-Si iz Velsa, Alster orkestrom, Škotskim kamernim orkestrom, Filharmonijskim orkestrom iz Luksemburga, Australijskim omladinskim orkestrom, Filharmonijom iz švajcarskog kantona Argovije, Filharmonijskim orkestrom iz Vroclava, Simfonijskim orkestrom iz španskog Kastilja i Leona, Gruzijskim filharmonijskim orkestrom itd.
Uz mentora Andrisa Nelsonsa, Moric je uspešno završio stažiranje kao pomoćni dirigent Bostonskog simfonijskog orkestra, sa kojim je debitovao u Tenglvudu u avgustu 2016. godine, a potom su usledili i nastupi na koncertima u Bostonskoj simfonijskoj dvorani, za koje je dobio visoka priznanja kritike.

Profesionalnu karijeru Moric Gnan je započeo kao korepetitor i dirigent u Ahenskom pozorištu, pre nego što je preuzeo dužnost u Teatro nasional de Sao Karlos u Lisabonu, dirigujući operama kao što su Figarova ženidba, Pučinijev Đani Skiki i Bernštajnova Nevolja na Tahitiju, kao i raznim drugim koncertnim programima. Kao stalni dirigent u berlinskoj Dojče Operi, dirigovao je, između ostalog, Čarobnu frulu, Tako čine sve, Ivicu i Maricu, Madam Baterflaj, Seviljskog berberina i Rigoleto. Bio je muzički rukovodilac francuske i južnokorejske turneje Malermanije, produkcije koja kombinuje biografiju Gustava Malera sa njegovom muzikom i koja je snimljena za TV kanal Arte. Sezonu 2014/15 otvorio je u Dojče Operi u Berlinu novom postavkom Oresteje Janisa Ksenakisa, za koju je dobio najveća priznanja kritike.

Rođen u nemačkom gradu Tibingenu, Moric Gnan je studirao dirigovanje na Univerzitetu umetnosti u Berlinu, kao i na drezdenskoj Muzičkoj akademiji, na kojoj je diplomirao sa najvišim ocenama. Iskustvo je sticao kroz aktivno učešće na majstorskim kursevima i kroz blisku saradnju sa Andrisom Nelsonsom, Donaldom Raniklsom, Sajmonom Retlom i Kristijanom Tilemanom. Od 2010. do 2016. godine, bio je stalni član Muzičkog festivala u Bajrojtu u Nemačkoj, gde je sa Andrisom Nelsonsom radio na Vagnerovim operama Loengrin i Parsifal.