Languages

Bendžamin Švorc

Bendžamin Švorc je zaista senzacionalan… Istančanog osećaja i sa savršenom tehnikom, uz veoma motivisan orkestar, njegovo dirigovanje izaziva ushićenje i prefinjene tonove (Vestdojče Algemajne Cajtung)

 

Kritičari imaju samo reči hvale za Bendžamina Švarca zbog intenziteta njegovog muziciranja i jasne vizije u interpretacijama. Ovi kvaliteti, zastupljeni u njegovom neverovatno širokom repertoaru, izviru iz Švorcovog osećanoj muziciranja i nezasitne radoznalosti.

 

Švorc je šef-dirigent Državnog rajnskog simfonijskog orkestra. Od 2013. do 2016. godine, bio je muzički direktor NFM Vroclavske filharmonije, gde je nadgledao prelazak ove cenjene poljske institucije u Nacionalni forum muzike i bio je blisko uključen u njen rad tokom predsedavanja Vroclava Evropskom prestonicom kulture 2016. Između ostalog, bio je i glavni gostujući dirigent Duizburške filharmonije (u sezoni 2019-20), stalni dirigent u Simfonijskom orkestru iz San Franciska i muzički direktor Omladinskog orkestra, takođe iz San Franciska.

 

Švorcov izbor dela oslikava njegov ležeran, otvoren pristup repertoarima, obuhvatajući sve, od Adamsove Kamerne simfonije do Malerove Četvrte i Bramsove Druge simfonije, do Bartokovog Zamka Plavobradog. Bio je deo turneje u okviru projekta Doba strepnje, koji je razvijen u saradnji sa vajarom, slikarom i scenografom Aleksandrom Polzinom. Performans, zasnovan na poeziji V. H. Odena, koristio je muziku i slike da prikaže burne događaje s početka 20. veka.

 

Kao gostujući dirigent, Švorc je nastupao, između ostalih, sa Kraljevskom filharmonijom iz Stokholma, Filharmonijom iz Los Anđelesa, Škotskim simfonijskim orkestrom Bi-Bi-Sija, Kraljevskim škotskim nacionalnim orkestrom, Tokijskim simfonijskim orkestrom, Geteborškim simfonijskim orkestrom, Orkestrom Gulbenkijan, Kamernim orkestrom Svetog Pavla, Simfonijskim orkestrom iz Lahtija i Nacionalnim orkestrom iz Lila.

 

Poslednjih sezona, najviše je radio u operi, dirigujući Bernštajnovom Kandidu u Kelnskoj operi, Štrausovoj opereti Slepi miš i Boemima u Kraljevskoj švedskoj operi, kao i Berliozovoj operi Beatris i Benedikt u Nemačkom nacionalnom teatru i Državnoj kapeli u Vajmaru. U okviru saradnje sa baletskom trupom Pariske nacionalne opere, Švarc je dirigovao, između ostalih, i koreografijom Pine Bauš za Posvećenje proleća, Balanšinove Dragulje, Park Preljokaža, kao i Žizelu u tokijskoj koncertnoj Sali Bunka Kaikan i pariskoj operi Pale Garnije.

 

Švorcova diskografija obuhvata dela Alberta Šnelcera sa Geteborškim simfonijskim orkestrom za BIS, dela Poula Rudersa sa Simfonijskim orkestrom iz Odensea i muziku Vaska Mendonse sa Gulbenkijan orkestrom. Objavio je niz snimaka dela Pavla Mikijetina za izdavačku kuću NFM-a, a poslednji je objavljen u januaru 2022. godine.

 

Fotografija: Nurit Mozes