TOKIO
![](https://www.bgf.rs/wp-content/themes/bgf/img/bgf-img-cut.png)
![](https://www.bgf.rs/wp-content/uploads/2022/05/bgf-logo.png)
Najpoznatiji japanski kompozitor izvan granica svoje zemlje svakako je Toru Takemicu, gotovo samouki kompozitor koji se u svojim delima bavio istraživanjem instrumentalnog i orkestarskog tembra. Ovom prilikom slušamo srpske premijere njegovih ostvarenja Kako je spor vetar i Prema moru, u kojem će kao solistkinje nastupiti članice našeg orkestra Andrijana Aćimović (alt flauta) i Milana Zarić (harfa). Tijana Milošević nastupiće kao solista u delu Proleće u Japanu 2011 Aleksandra Sedlara, nastalom kao porudžbina Nemanje Radulovića i ansambla Devil’s Trills, koji su ga i premijerno izveli i snimili za izdavačku kuću Decca. Kompozicija portretiše veliki zemljotres i cunami koji se desio u martu 2011. godine, i donosi atmosferski dijapazon zvukova od popularne muzike do sugerisanja agonije ovog tragičnog događaja. Debisijeva simfonijska poema More ima jasnu inspiraciju u Japanu, što je autor nedvosmisleno potvrdio i izborom fotografije drvoreza japanskog vizuelnog umetnika Hokusaja za naslovnu stranu svoje partiture.
![](https://www.bgf.rs/wp-content/themes/bgf/img/bgf-img-cut.png)
![](https://www.bgf.rs/wp-content/themes/bgf/img/bgf-line.png)