Stanislav Kočanovski
Stanislav Kočanovski rođen je u Sankt Peterburgu i studirao na konzervatorijumu u tom ruskom gradu, a sada se smatra jednim od najsjajnijih i najperspektivnijih mladih dirigenta koji dolaze iz Rusije. Sa dubokim poznavanjem i iskustvom iz širokog spektra simfonijskog i operskog repertoara sakupljenog tokom njegovih godina stasavanja dirigujući u Pozorištu Mihajlovski i kao glavni dirigent Državne filharmonije Safonov, Kočanovski sada privlači pažnju orkestara i operskih kuća širom sveta.
Tokom sezone 2020/21 Stanislav Kočanovski je debitovao sa Bečkim simfonijskim orkestrom, Radijskim orkestrom iz Frankfurta, Nemačkim simfonijskim orkestrom iz Berlina, Simfonijskim orkestrom iz Berna, i vraćao se da diriguje Orkestrom Pariza, Simfonijskim orkestrom Holandije, Filharmonijskim orkestrom iz Strazbura, Filharmonijskim orkestrom iz Osla, Filharmonijskim orkestrom iz Malezije i najvećim ruskim orkestrima kao što su Filharmonijski orkestar iz Sankt Peterburga, Orkestar Marijinski, Nacionalni orkestar Rusije, Nacionalna filharmonija Rusije i Moskovska filharmonija.
U poslednje vreme Stanislav Kočanovski je imao brojne uspešne debije: Kraljevski orkestar Koncertgebau, Orkestar Filharmonija, Orkestar iz Osla, Simfonijski orkestar grada Birmingema, Holandska filharmonija, Kraljevska stokholmska filharmonija, Danski nacionalni simfonijski orkestar, Filharmonija iz Drezdena i Izraelska filharmonija. Stanislav se redovno vraća da diriguje orkestrima kao što su Nacionalna akademija Santa Ćećilija, Roterdamska filharmonija, Orkestar Pariza, Simfonijski orkestar holandskog radija, između mnogih drugih.
Nakon velikog uspeha svog debija na Festivalu Verbije 2017. godine on je postao redovan gost akademije festivala Verbije i svake godine izvodi koncertne verzije opera: Evgenije Onjegin (2017), Rigoleto (2018) kao i simfonijski program sa solistima Lukasom Debargom i Mihailom Pletnjovim, kao i Čarobnu frulu (2019). Stanislav je redovan gost Zvezda belih noći (Sankt Peterburg), Klara festivala (Brisel) i festivala MiTo SetembreMuzika (Milano i Torino).
Nedavni operski angažmani su uključivali su opere Pikova Dama i Evgenije Onjegin (Opera u Cirihu), Jolanta (Mađo Muzikale u Firenci), Princ Igor (Holandska nacionalna opera Amsterdam) i Boris Godunov (Korejska nacionalna opera), radeći sa pozorišnim rediteljima kao što su Dmitrij Černjakov, Bari Koski, Stefano Poda. Kao gostujući dirigent, Stanislav Kočanovski redovno nastupa sa pozorištem Marijinski (Toska, Madam Baterflaj, Evgenije Onjegin, Jolanta, Boris Godunov, Samson i Dalila …), a u svom repertoaru ima više od trideset opera.
Pored posvećenosti dirigovanju glavnih dela klasičnog repertoara, Stanislav Kočanovski takođe ima veliko interesovanje za dirigovanje retko izvođenih dela. Tokom poslednjih nekoliko sezona, dirigovao je poseban repertoar kao što su Ligetijev Rekvijem, Misterijum Skrjabina-Nemtina i horsko delo Mađarski psalm Zoltana Kodalja sa Belgijskim nacionalnim orkestrom, zatim nedovršenu Šostakovičevu operu Kockar u Kamernoj operi u Sankt Peterburgu, Tišinu Viktora Mjaskovskog i Klavirski koncert br. 1 Nikolaja Metnera sa Nacionalnom filharmonijom Rusije u Moskvi, kantate Sulamit Jana van Gilsea i Jovan Damaskin Sergeja Tanjejeva sa Filharmonijskim orkestrom Holandskog radija.
Stanislav se zalaže za postavljanje dela živih kompozitora na scenu kao što su Din, Fedele, Brostrem, Visman, Kampogrande, Martinson, Golihov, Torvaldsdotir, Tarnopolski, Rac i drugi.
Svaki aspekt ovog dela prepunog naboja bujao je pod njegovom upravom – Klasikal sors (Orkestar Filharmonija)
Blistava koda finala bila je bruknerijanska u svojoj plemenitosti, a ovaj impresivni dirigent bio je primereno pohvaljen – Bahtrek (Orkestar Filharmonija)
Ovo izveđenje Patetične simfonije, lucidno, dobro tempirano i detaljno, nije ostavilo sumnju da ima mnogo toga da kaže – Bahtrek (Roterdamska filharmonija)
… njegova gestikulacija je elegantna, lepa i veoma prefinjena, i kao da oblikuje zvuk – Stefano Čekareli/ Lalpe muzikale (Nacionalna Akademija Santa Ćećilija)