Languages

Keli Gad

Prvi profesionalni operski nastup holandske sopranistkinje Keli Gad bio je u ulozi Mikaele u Bizeovoj Karmen u Državnom teatru u Gizenu (Nemačka) kao i u ulozi Agate u Veberovom Čarobnom strelcu u Teatru u Salvadoru da Bahia (Brazil).

 

Od 2002. do 2006. godine, bila je član ansambla Teatra Erfurt, gde je izvodila uloge poput Adrijane Lekuvrer, Done Ane u Don Đovaniju, Hane Glavari u Veseloj udovici, Marije Stjuart, Nede u Pajacima, Marije u Štrausovom Danu mira i Maršalice u Kavaljeru s ružom.

 

Kao mladi dramski sopran, Keli Gad je bila angažovana u Državnoj operi u Hanoveru u periodu od 2006. do 2019. godine, gde je tumačila mnoge uloge uključujući Maršalicu u Kavaljeru s ružom, Elizabetu u Tanhojzeru, Gutrunu u Sumraku bogova, Groficu u Figarovoj ženidbi, Elen Orford u Piteru Grajmsu, Đorđetu u Plaštu, Gertrudu u operi Gorge sanjar, Katerinu Izmajlovu u Ledi Magbet iz Mcenskog okruga, Ziglindu u Valkiri, Madam Lidoan u Razgovorima Karmelićanki, Sentu u Holanđaninu lutalici, kao i Jenufu i Tosku.

 

U sezoni 2018-19, Keli Gad je imala izvanredan debitanski nastup kao Izolda u Vagnerovoj operi Tristan i Izolda u Državnoj operi Hanovera. U maju 2019. godine, veoma uspešno je reprizirala ulogu Izolde u novoj produkciji, pod dirigentskom palicom Alena Altinoglua u Teatru La Mone u Briselu.

 

Kao koncertna umetnica, Keli Gad često nastupa sa renomiranim orkestrima, izvodeći dela kao što su Verdijev Rekvijem, Betovenova Misa Solemnis, Štrausove Poslednje četiri pesme, Vagnerove Vezendonk pesme i Rekvijem Viljema Jetsa (svetska premijera 2017).

 

U januaru 2018. godine, Keli Gad je nastupala kao solista u okviru serijala Novogodišnjih koncerata Simfonijskog orkestra iz Antverpena pod dirigentskom palicom Filipa Herevegea. Zatim ju je ovaj poznati dirigent pozvao da izvede Vezendonk pesme na Festivalu u Santu tokom leta 2018. godine, gde se, sa velikim uspehom, vratila 2019. godine za solo resital sa pijanistkinjom Anom le Bozek.

 

Godine 2021, Keli Gad je debitovala u nekoliko uloga na Bajrojtskom festivalu.

 

  1. godine, debitovala je u ulozi Leonore u Fideliju sa Holandskom putujućom operom iz Enšedea, gde je takođe tumačila Ameliju u Balu pod maskama (2009) i Ziglindu u Valkiri (2010).

 

Keli Gad je završila vokalne studije na Univerzitetu primenjenih nauka ZUYD, na odseku za klasičnu muziku kod profesorke Mije Beselink, diplomiravši sa počastima za koncertno (master) i opersko izvođenje (master).

 

Tokom svoje karijere, Gad je sarađivala sa poznatim dirigentima kao što su Mark Albreht, Denis Rasel Dejvis, Antoni Hermus, Filip Jordan, Karen Kamensek, Aksel Kober, Joana Malvic, Ivan Repušić, Martin Zighart, Oto Tausk, Karlo Rici i Tomas Cetmajr.

 

Takođe je sarađivala sa poznatim rediteljima poput Sebastijana Baumgartena, Ditriha Hilsdorfa, Barija Koskija, Gantera Kremera, Stivena Langridža, Jakoba Peters-Mesera, Gija Montavona i Monik Vagemakers.