Саша Гецл
Од тренутка када је Саша Гецл закорачио на сцену … знали смо да нас очекује изузетан концерт. Он је један од оних магичних диригената који зраче харизмом, повезујући се са сваким чланом оркестра и привлачећи публику да заједно са њима крене на то музичко путовање. – Би-Би-Си Промс – Иза кулиса, Алис Њутон
Музички директор – Национални оркестар Пеји де ла Лоаре
Почасни музички директор – Филхармонија Борусан из Истанбула
Главни гостујући диригент – Софијска филхармонија
Динамичан, харизматичан и атрактиван на подијуму, Саша Гецл се брзо истакао као свестран диригент – маштовити уредник програма, предузетник, едукатор и промотер музичара и уметника. Тренутно врши дужност музичког директора Националног оркестра Пеји де ла Лоаре (ONPL), на позицији коју је преузео на почетни мандат од четири године, почевши од септембра 2022. године. Поред тога, именован је за музичког директора Националног омладинског оркестра Канаде (NYO-CAN) од лета 2022.
Поред позиција музичког директора у ONPL-у у Француској и NYO-у у Канади, Гецл је тренутно и на функцији главног гостујућег диригента Софијске филхармоније, примењујући исте вештине рада са оркестром, побољшавајући квалитет ансамбла и учвршћујући његову репутацију.
Током једанаест сезона на позицији шефа-диригента и уметничког директора Филхармоније Борусан из Истанбула, значајно је допринео развоју овог ансамбла. Међу његовим најзначајнијим достигнућима, налазе се маштовити концертни програми, награђивана издања и нашироко хваљени наступи – укључујући турнеје које су оркестар одвеле на Салцбуршки фестивал, Би-Би-Си Промс, Фестивал уметности у Хонг Конгу, као и у Концертгебау у Амстердаму, бечки Музикферајн и Позориште Јелисејских поља.
У последњим годинама, Гецл је посебно тражен као гостујући диригент са бројним оркестрима истакнуте међународне репутације као што су Симфонијски оркестар NHK, Израелска филхармонија, Филхармонија Холандског радија, Лондонска филхармонија, Дрезденска филхармонија, Филхармонија Монте Карла, Национални оркестар Француске, Симфонијски оркестар Јомиури, оркестар Метрополитен из Токија, Симфонијски оркестар из Минхена, као и Тонкинстлер оркестар, Национални оркестар Аквитаније из Бордоа и Симфонијски оркестар Бечког радија – сарађујући притом са великим солистима међу којима су Данил Трифонов, Рудолф Бухбиндер, Џојс ДиДонато, Јуја Ванг, Немања Радуловић, Максим Венгеров, Јулијан Рахлин, Фатма Саид, Рене Флеминг, Ана Нетребко, Брајан Терфел, Брандфорд Марсалис и Мареј Перахиа, међу многим другима.
Године 2014, дебитовао је у Бечкој државној опери диригујући Фигарову женидбу, након чега је са овом оперском кућом имао још шест поновних сарадњи – продукције Слепог миша, Боема, Дон Ђованија, Риголета, Чаробне фруле и Каваљера с ружом. Гецл је такође наступао и у Марински театру, Опери у Цириху, Токијској опери Метрополитан, у токијском Бунка Каикану са оперском компанијом Никикаи, Опери Нанта и Анжеа, Ренској опери, Бечкој народној опери и Опери Монпељеа.
Гецл је објавио и неколико награђиваних ЦД-ова за издавачке куће Дојче Грамофон, ВАРНЕР, Оникс и Наив, изводећи дела Хиндемита, Бартока, Шулофа, Берлиоза, Турнажа, Чајковског, Бизеа, Римског-Корсакова и Респигија.
Посвећен музичком образовању и као велики заговорник уметности уопште, Гецл је оснивач Фондације за дигиталну трансформацију уметности Орфеус-Беч. Такође је и један од директора и оснивача иновативне Академије и фестивала за младе певаче и инструменталисте Opera by the Fjord, у партнерству са Бергенском националном опером.
Суоснивач је и извршни креативни директор Бечке уметничке мреже, уметнички директор Музике за мир (Ел Система – Турска), као и ментор у програму Диригентлофтет у Норвешкој, чији је фокус развој младих диригената.