Languages

Мориц Гнан

Један од најсензационалнијих диригента своје генерације, немачки диригент Мориц Гнан добио је изванредне критике за иновативан приступ свом широком репертоару симфонијских и оперских дела, који сеже од ренесансе до савременог стваралаштва. Као гостујући диригент, Мориц често наступа у родној Немачкој. Редован је гост дрезденског Штатскапеле оркестра у Земпер опери, где је дириговао Чаробну фрулу, Фигарову женидбу и Ивицу и Марицу. Редовно сарађује и са берлинском Дојче Опером диригујући Лукаву малу лисицу, након извођења Берлиозовог Ромеа и Јулије, Љубавног напитка и Билија Бада. Мориц је такође дириговао лајпцишким Гевандхаус оркестром и Симфонијским оркестром средњeнемачког радија, као и Баденским симфонијским оркестром Штатскапеле из Карлсруеа.

 

Одмах након успешног дебија са Филхармонијом радија Би-Би-Си у децембру 2017. године, Мориц Гнан је добио понуду за сарадњу са овим оркестром у сезони 2018/19 и 2019/20. Такође је дириговао Националним оркестром Радија Би-Би-Си из Велса, Алстер оркестром, Шкотским камерним оркестром, Филхармонијским оркестром из Луксембурга, Аустралијским омладинским оркестром, Филхармонијом из швајцарског кантона Арговије, Филхармонијским оркестром из Вроцлава, Симфонијским оркестром из шпанског Кастиља и Леона, Грузијским филхармонијским оркестром итд.

 

Уз ментора Андриса Нелсонса, Мориц је успешно завршио стажирање као помоћни диригент Бостонског симфонијског оркестра, са којим је дебитовао у Тенглвуду у августу 2016. године, а потом су уследили и наступи на концертима у Бостонској симфонијској дворани, за које је добио висока признања критике.

 

Професионалну каријеру Мориц Гнан је започео као корепетитор и диригент у Ахенском позоришту, пре него што је преузео дужност у Театро насионал де Сао Карлос у Лисабону, диригујући операма као што су Фигарова женидба, Пучинијев Ђани Скики и Бернштајнова Невоља на Тахитију, као и разним другим концертним програмима. Као стални диригент у берлинској Дојче Опери, дириговао је, између осталог, Чаробну фрулу, Тако чине све, Ивицу и Марицу, Мадам Батерфлај, Севиљског берберина и Риголето. Био је музички руководилац француске и јужнокорејске турнеје Малерманије, продукције која комбинује биографију Густава Малера са његовом музиком и која је снимљена за ТВ канал Арте. Сезону 2014/15 отворио је у Дојче Опери у Берлину новом поставком Орестеје Јаниса Ксенакиса, за коју је добио највећа признања критике.

 

Рођен у немачком граду Тибингену, Мориц Гнан је студирао дириговање на Универзитету уметности у Берлину, као и на дрезденској Музичкој академији, на којој је дипломирао са највишим оценама. Искуство је стицао кроз активно учешће на мајсторским курсевима и кроз блиску сарадњу са Андрисом Нелсонсом, Доналдом Раниклсом, Сајмоном Ретлом и Кристијаном Тилеманом. Од 2010. до 2016. године, био је стални члан Музичког фестивала у Бајројту у Немачкој, где је са Андрисом Нелсонсом радио на Вагнеровим операма Лоенгрин и Парсифал.