Languages

Џон Акселрод

Амерички диригент Џон Акселрод је од 1996. године предводио више од 175 оркестара, 35 опера и 60 светских премијера, чиме је постао један од водећих диригената данашњице, тражен од стране оркестара и оперских кућа широм света. Његов изузетно разноврстан репертоар, иновативан програм, проницљиве интерпретације и харизматични стил извођења признати су и од публике и од критике. Маестро Акселрод је, 2020. године, за изузетан допринос и интерпретације награђен Специјалном наградом за изванредна остварења Међународних награда за класичну музику.

 

Маестро Акселрод је 2022. године једногласно изабран за главног диригента Букурештанског симфонијског оркестра, са јединственим уговором на неодређено време.  За главног гостујућег диригента Симфонијског оркестра града Кјота постављен је 2019. године. У 2014. години, маестро Акселрод је био уметнички и музички директор севиљског Краљевског симфонијског оркестра (РОСС). Такође, био је гостујући диригент миланског Симфонијског оркестра (Ла Верди), музички директор Џез оркестра Јапанског националног радија и телевизије (NHK Jazz) у Метрополитен театру, музички директор Националног оркестра Пеји де ла Лоар, музички директор и главни диригент Луцернског симфонијског оркестра и позоришта, музички директор Холивуда у Бечу са оркестром Бечким оркестром радија и телевизије (ОРФ) и као први диригент Синфонијете Краковија.

 

Његова дугогодишња сарадња, гостовања и снимци са европским оркестрима укључује и берлински Радијски симфонијски оркестар, Хамбуршки симфонијски оркестар севернонемачког радија (Елбфилхармони), лајпцишки Гевандхаус оркестар, Филармоника дела Скала, торински Национални симфонијски оркестар италијанског радија и телевизије (РАИ), Театро Ла Фениче, Венецијански оркестар, Оркестар из Париза, Симфонијски оркестар Данског радија, Симфонијски оркестар Прашког радија, Оркестар Моцартеум из Салцбурга и Маријински оркестар у Русији. У САД-у, Акселрод је дириговао, између осталих, и Чикашким симфонијским оркестром, Филхармонијом из Лос Анђелеса и Филаделфијским оркестром. Маестро Акселрод је недавно са великим успехом дебитовао са Симфонијским оркестром Баварског радија и токијским Метрополитен оркестром. Важни редовни фестивалски ангажмани укључују Енеску, Салцбург, Луцерн, Монтро Џез и Шлезвиг-Холштајн.

 

Кључни оперски ангажмани Џона Акселрода обухватају Кандид Леонарда Бернштајна у Театру Шатле, Театру Ла Скала и Мађо Музикале Фиорентино, затим Евгеније Оњегин у Театру Сан Карло у Напуљу, као и Успон и пад града Махагонија Курта Вајла у Римској опери. На Фестивал у Луцерну дириговао је Риголето, Неморалников напредак, Дон Ђовани, Опера за три гроша, Фалстаф и Идоменео. Маестро Акселрод је дириговао Ђанија Скикија на отварању Пучинијевог фестивала 2020. године и вратио се 2021. да диригује новом продукцијом Турандот, у режији Данијелеа Абада.

 

Акселрод је снимао класични и савремени репертоар за Сони Класикал, Ворнер Класикс, Ондине, Универзал, Наив и Нимбус, а објавио и је циклус Брамсових симфонија са миланским Симфонијским оркестром Ђузепе Верди, под називом Вољени Брамс – Теларк, у продукцији Гремијем одликованог продуцента класичне музике Мајкла Фајна.

 

Веома посвећен раду са младим професионалним музичарима, Џон Акселрод је био главни диригент Пацифичког музичког фестивала у Сапору, а гостовао је са Сантандер оркестром, Фестивалским оркестром Шлезвиг-Холштајна на Салцбуршком фестивалу, Оркестром Италијанска омладина, Академија дела Скала у Мускату, Омладинском филхармонијом Северне Немачке и Бечким омладинским оркестром. Године 2020. маестро Акселрод је отпочео програм Онлајн мајсторски курс за диригенте, који сада похађа 26 полазника широм света. Године 2022. маестро Акселрод је водио мајсторски курс и такмичење Музичког института у Букурешту.

 

Џон Акселрод је дипломирао 1988. године на Универзитету Харвард. Године 1982. подучавао га је  лично Леонард Бернштајн. Такође је учио на Конзерваторијуму у Санкт Петербургу код Иље Мусина 1996. године, а од 1997. до 2000. године ментор му је био и Кристоф Ешенбах, када је имао и свој професионални деби као асистент диригента у Парсифалу на Бајројтском фестивалу у Немачкој.