Данијел Рајскин, стални гостујући диригент (од 2017/18)
Данијел Рајскин је евидентно музичар изузетне осећајности и мајстор свог заната; још један пример можда последњег великог дара који нам је оставио стари Совјетски савез – строгост и изврсност његових диригентских школа – Дејвид Гутман, Грамофон
Са својим препознатљивим јединственим уметничким печатом, Данијел Рајскин се афирмисао као један од најпризнатијих диригената своје генерације, градећи и развијајући, уз пажљиво осмишљене програме, широк репертоар који сеже далеко изван главних токова класичне музике. Син угледног музиколога, Рајскин је одрастао у Санкт Петербургу, где је похађао чувени конзерваторијум у свом родном граду. Школовање је наставио у Амстердаму и Фрајбургу, најпре се посветивши виоли. Сусрет са познатим педагогом Левом Савичем био је пресудни тренутак који га је инспирисао да се посвети диригентском позиву. Усавршавао се и код великих диригената као што су Марис Јансонс, Неме Јарви, Милан Хорват, Волдемар Нелсон и Јорма Панула.
Данијел Рајскин је главни диригент и музички директор Јаначек филхармоније у Острави, главни диригент Словачке филхармоније у Братислави, музички директор Симфонијског оркестра из Винипега, као и главни гостујући диригент Београдске филхармоније.
У сезони 2024/25 дебитује са Симфонијским оркестром из Индијанаполиса и Симфонијским оркестром из Ванкувера. Његова редовна гостовања укључују наступе са Хонгконшком симфонијетом, Филхармонијом Канагаве, Напуљском филхармонијом, Националним симфонијским оркестром Тајвана, Националним оркестром Белгије, Националним оркестром Лиона, Резиденцијалним оркестром из Хага, Варшавском симфонијом, Филхармонијом из Штутгарта, Шведским камерним оркестром и Варшавском филхармонијом. Рајскин је такође био и главни диригент Државног оркестра Рајнске филхармоније у Кобленцу (2005–2016), Филхармонијског оркестра Артур Рубинштајн у Лођу (2008–2015) као и главни гостујући диригент Симфонијског оркестра са Тенерифа (у сезони 2017/18).
На оперској сцени, Рајскин је дириговао продукцијама попут Бизеове Кармен, Шостаковичевог Носа и Моцартовог Дон Ђованија. Наступао је на фестивалима попут Музика у планинама у Колораду 2025. године, међународном музичком фестивалу InClassica из Дубаија 2021. и 2022. године са Словачком филхармонијом, а такође је предводио и турнеју Словачке филхармоније по Јапану и Јужној Кореји 2023. године.
Осим наступа, Рајскин је посвећен раду са младим музичарима широм света, редовно сарађујући са омладинским оркестрима у Канади, Естонији, Немачкој, Исланду, Холандији и Јужној Африци.
Током своје каријере, сарађивао је са бројним еминентним солистима међу којима су Емануел Акс, Рудолф Бухбиндер, Камерон Кроцман, Гзавије де Местр, Рене Флеминг, Нелсон Фреире, Мартин Фрост, Албан Герхарт, Вадим Глузман, Наталија Гутман, Данијел Хоуп, Кари Крику, Симоне Ламзма, Ланг Ланг, Дејан Лазић, Франсоа Лелу, Јан Лисјецки, Алексеј Љубимов, Татјана Мазуренко, Албрехт Мејер, Данијел Милер-Шот, Оли Мустонен, Јулијан Рахлин, Бењамин Шмид, Јулијан Штекел, Ана Виницкаја, Лукаш Вондрачек и Алексеј Володин.
Његова богата дискографија укључује снимке Малерове Треће симфоније и Шостаковичеве Четврте симфоније (AVI), који су наишли на изузетне критике, циклус симфонија Луиса Гласа, комплетан концертни опус и рапсодије Арама Хачатурјана (CPO), вокално-инструменталне радове Лутославског (Дуx) и снимак дела Александра Тансмана Исаија пророк и Псалми (светске премијере). Његов снимак концерата за виолончело Корнголда, Блоха и Голдшмита са Јулијаном Штекелом (АВИ) освојио је награду Ехо Класик 2012. године.