Бенџамин Швoрц
Бенџамин Шворц је заиста сензационалан… Истанчаног осећаја и са савршеном техником, уз веома мотивисан оркестар, његово дириговање изазива усхићење и префињене тонове (Вестдојче Алгемајне Цајтунг).
Критичари имају само речи хвале за Бенџамина Шварца због интензитета његовог музицирања и јасне визије у интерпретацијама. Ови квалитети, заступљени у његовом невероватно широком репертоару, извиру из Шворцовог осећаној музицирања и незаситне радозналости.
Шворц је шеф-диригент Државног рајнског симфонијског оркестра. Од 2013. до 2016. године, био је музички директор НФМ Вроцлавске филхармоније, где је надгледао прелазак ове цењене пољске институције у Национални форум музике и био је блиско укључен у њен рад током председавања Вроцлава Европском престоницом културе 2016. Између осталог, био је и главни гостујући диригент Дуизбуршке филхармоније (у сезони 2019-20), стални диригент у Симфонијском оркестру из Сан Франциска и музички директор Омладинског оркестра, такође из Сан Франциска.
Шворцов избор дела осликава његов лежеран, отворен приступ репертоарима, обухватајући све, од Адамсове Камерне симфоније до Малерове Четврте и Брамсове Друге симфоније, до Бартоковог Замка Плавобрадог. Био је део турнеје у оквиру пројекта Доба стрепње, који је развијен у сарадњи са вајаром, сликаром и сценографом Александром Ползином. Перформанс, заснован на поезији В. Х. Одена, користио је музику и слике да прикаже бурне догађаје с почетка 20. века.
Као гостујући диригент, Шворц је наступао, између осталих, са Краљевском филхармонијом из Стокхолма, Филхармонијом из Лос Анђелеса, Шкотским симфонијским оркестром Би-Би-Сија, Краљевским шкотским националним оркестром, Токијским симфонијским оркестром, Гетеборшким симфонијским оркестром, Оркестром Гулбенкијан, Камерним оркестром Светог Павла, Симфонијским оркестром из Лахтија и Националним оркестром из Лила.
Последњих сезона, највише је радио у опери, диригујући Бернштајновом Кандиду у Келнској опери, Штраусовој оперети Слепи миш и Боемима у Краљевској шведској опери, као и Берлиозовој опери Беатрис и Бенедикт у Немачком националном театру и Државној капели у Вајмару. У оквиру сарадње са балетском трупом Париске националне опере, Шварц је дириговао, између осталих, и кореографијом Пине Бауш за Посвећење пролећа, Баланшинове Драгуље, Парк Прељокажа, као и Жизелу у токијској концертној Сали Бунка Каикан и париској опери Пале Гарније.
Шворцова дискографија обухвата дела Алберта Шнелцера са Гетеборшким симфонијским оркестром за БИС, дела Поула Рудерса са Симфонијским оркестром из Оденсеа и музику Васка Мендонсе са Гулбенкијан оркестром. Објавио је низ снимака дела Павла Микијетина за издавачку кућу НФМ-а, а последњи је објављен у јануару 2022. године.
Фотографија: Nurit Mozes