24/11/16

Концертна серија „За мегаломане“ Београдске филхармоније наставља се у петак, 25. новембра, под зналачком руком диригента Уроша Лајовица. Заједно са Филхармонијом Бетовенов Троструки концерт изводи Бечки Брамс трио, а класичном програму са мегаломанским примесама придружују се Велика фуга истог аутора и Хајднова симфонија Чудак, једино композиторово шестоставачно симфонијско дело.
 
Публика којој ни превише музике није довољно, имаће прилику да ужива у различитим варијантама мегаломаније – у обради тематског материјала, увећаном броју солиста, као и грандиозном броју ставова.
 
„Мегаломанија је идеја водиља овог концерта али у њеном најлепшем смислу – изабрана дела из класичне литературе приказују оно што је у њој нестандардно. Међутим, концентрација која се тражи од музичара је највише мегаломанска, јер је музика коју изводимо, иако допадљива и приступачна, веома захтевна и тражи комплетну снагу оркестра“, рекао је Урош Лајовиц, некадашњи шеф-диригент Београдске филхармоније.
 
Бечки Брамс трио који чине три јаке личности – Борис Кушнир (виолина), Орфео Мандоци (виолончело) и Јасминка Станчул (клавир), извешће Троструки концерт који је Бетовен написао као млад, али скоро потпуно глув човек. Иако је због тога постао веома депресиван, ово дело је растерећено од мрачних и меланхоличних епизода. Идеално за Трио који се истиче по „бечком шарму“ и беспрекорном, веселом музицирању.
 
Мегаломанију у класицизму заокружује Хајднова музика за позоришни комад Чудак. Будући да је главни лик забораван, одсутан мушкарац, Хајдн је сценску музику уобличио у помало хаотичан и на веома духовит начин неорганизован шестоставачни циклус. Шарм Филхармоничара, вођен темпераментним Лајовцем, биће највише видљив у тонским обртима као што су „закаснело штимовање“ и свирање „погрешних“ тонова које диригент „исправља“.