25/10/22

Тијана Милошевић, солисткиња концерта пред Филхармонијом

 

Габријел Фелц и Београдска филхармонија припремају екстравагантан репертоар који ће музиком из Коларчеве задужбине „одвести“ у Токио, 28. октобра (20ч). Филхармонијска звезда, Тијана Милошевић, биће у улози солисткиње у композицији “Пролеће у Јапану” Александра Седлара, а вече ће такође обележити српске премијере композиција Торуа Такемицуа, најпознатијег јапанског аутора изван граница своје земље.

Љубитељи Јапана имаће утисак да су отпутовали у Земљу изалазћег сунца јер је Токио тема предстојећег филхармонијског концерта из сезоне под називом “На добром путу”, која је инспирисана путовањима и светским метрополама. Већ и сами наслови “Како је спор ветар” и “Према мору” упућују на атмосферу истока коју дочаравају композиције Торуа Такемицуа. Готово самоуки композитор на посебан начин представља своје наслеђе сматрајући да се слушање његове музике може упоредити са шетњом кроз башту уз доживаљ промене светла и облика.

Тијана Милошевић наступа као солиста у делу Пролеће у Јапану Александра Седлара, насталом као поруџбина Немање Радуловића и ансамбла Devil’s Trills (Ђавољи трилер) који су га и премијерно извели и снимили за издавачку кућу Decca. Композиција портретише велики земљотрес и цунами који се десио у марту 2011. године и доноси атмосферски дијапазон звукова од популарне музике до сугерисања агоније овог трагичног догађаја.

„Велико ми је задовољство што ћу наступати пред својим оркестром као солиста и то у композицији мог дивног пријатеља и веома талентованог композитора Александра Седлара. ’Пролеће у Јапану’ ми је још тада, када га је Немања снимио будући да му је и посвећено, запало за ухо због дубљег контекста. Имајући у виду трагедију која се тада догодила, фасцинирао ме однос тих људи према својој земљи као одраз целокупне културе. Драго ми је што ћу после Немање и ја свирати ово дело, јер је важно да дела живе паралелно са њиховим ауторима који треба да су препознати, свирани и доживљени за време својих живота“, каже Тијана Милошевић, концертмајстор Београдске филхармоније

Дебисијева симфонијска поема Море затвара концерт уз јасну инспирацију Јапаном, што је аутор недвосмислено потврдио и избором фотографије дрвореза јапанског визуелног уметника Хокусаја за насловну страну своје партитуре. Улазнице су у продаји на филхармонијској благајни као и онлајн.