Languages

Aлина Вундерлин

Почетком сезоне 2021/22 Алина ће дебитовати као Цербинета у новој представи Аријадне на Наксосу у Државном позоришту у Салцбургу. Враћа се у Салцбург као Краљица ноћи у фебруару 2022. У новембру Алина ће певати деоницу соло сопрана у Орфовој кантати Кармина бурана у Токију са Токијским симфонијским оркестром под управом Кшиштофа Урбанског.

 

У децембру 2020. Алина се придружила ансамблу Државног театра из Брауншвајга до краја прошле сезоне како би отпевала улоге Оберта у новој продукцији Хендлове опере Алчина и Краљице ноћи у новој продукцији Чаробне фруле (оба наступа су отказана због пандемије). Осим тога, Алина је дебитовала као Краљица ноћи у Државном позоришту у Салцбургу у мају 2021. Због пандемије KОВИД -19 и затварања у Немачкој од новембра 2021, њен деби са Бетовеновим оркестром у Бону морао је да се откаже – као и њен деби са Минхенском филхармонијом (Kармина бурана).

 

У лето 2021. Алина је за продукцијску кућу Наксос снимила све Немачке народне песме Јоханеса Брамса са пијанистом Улрихом Ајзенлором и певачима Естер Валентин, мецосопраном, Киераном Карелом, тенором и Константином Ингенпасом, баритоном, који ће изаћи следеће године.

 

Алина је била члан Међународног оперског студија у Опери у Келну од 2018. до 2020. године, где је дебитовала као Славуј у истоименој опери Стравинског, Фраскита (Кармен), Шумска прича (Зигфрид за децу), Краљица ноћи (Чаробна фрула за децу), Олимпија (Хофманове приче за децу) и Ернестина у Салијеријевој опери Школа љубоморних. На крају сезоне 2018/19 са великим успехом креирала је улогу колоратурног сопрана у Ја сам Жак. Њен деби као Блонда (Отмица из Сараја) морао је да буде отказан због пандемије KОВИД-19. Алина се вратила као гост у оперску кућу у Келну почетком прошле сезоне.

 

Алина је сарађивала са диригентима као што сум између осталих, Франсоа-Завије Рот, Кристоф Гедшолд, Рајнер Мулбах, Клод Шницлер, Арно Арбе и Габријел Фелц.

 

Још док је била на универзитету, Алина је 2017. дебитовала на фестивалу Хајделбершко пролеће и у концертној сали на тргу Гендарменмаркт у Берлину, певајући нове савремене композиције. Почетком 2018. године имала је оперски деби у Филхамонији у Берлину и Позоришту у Баден-Бадену у копродукцији са Фестшпихаус Баден-Баден и Берлинском филхармоником, изводећи насловну улогу у светској премијери дечје опере Витез Парсифал. Исте године гостовала је и у Фалцтеатру у Кајзерслаутерну као Клара у Хајдновој буфо опери Месечев свет.

 

Номинована је за Новопридошлицу године у критичком истраживању часописа Опернвелт 2019.

 

Са певачком партнерком Аном Анстет, Алина је била победник на такмичењу за песму класичне и модерне уметности Паула-Саломон-Линдберг 2017. године. У лето 2018. освојила је специјалну награду за оперу на Међународном певачком такмичењу у Марманду, Француска.

 

Алина је имала стипендије Live Music Now Yehudi Menuhin Rhein-Neckar, затим Међународне асоцијације Рихард Вагнер из Хајделберга и Академије Хендл Међународног фестивала Хендл у Карлсрухеу.

 

Учествовала је на мајсторским курсевима са Рудолфом Пјернајем, Ели Амелинг, Робертом Холом, Клеси Кели, Ан Ле Бозек, Грем Џонсон, Акел Бауни и Бригите Фасбендер, између осталих.

 

Прво је студирала музикологију у Франкфурту, затим певање и певачку педагогију код Рудолфа Пјернаја и Снежане Стаменковић на Музичком универзитету у Манхајму. Током студија у Манхајму радила је и на савременом репертоару са сопраном Каролајн Мелцер.

 

Рођена у Франкфурту у Немачкој, Алина Вундерлин је током школовања имала часове клавира, бубњева и гитаре. Такође је певала џез и била члан дечјег хора Франкфуртске опере.