Шеф-диригент Габријел Фелц поново је пред Београдском филхармонијом са којом припрема ексклузивни репертоар који ће извести три вечери заредом, од 8 – 10. априла (Сала БГФ, 19 ч). Публику очекује српска премијера Kорнголдове Серенаде за гудаче, а оркестар изводи и Моцартову симфонију бр. 39.
На три концертне вечери, Београдска филхармонија представља необичну везу између два композитора који су стварали у различитим вековима – Волфганга Амадеуса Моцарта и Ериха Волфганга Kорнгонлода. Поред тога што деле име и аустријско порекло, сматрани су вундеркиндима. Моцарт је прву композицију написао са пет, а Kорнголд са девет година. Међутим, његов стваралачки пут био је пун обрта, попут одласка у Америку где постаје оскаровац и један од најуспешнијих ствараоца филмске музике златног Холивуда.
„Фасцинира ме овај генијални и неправедно запостављени композитор. На почетку је писао захтевна и комплексна дела, у Америци постаје славан али по филмској музици, а након рата се враћа у Европу да би се вратио каријери концертног композитора. Међутим, више ништа није било исто, изменили су се стилови и утицаји, а он је остао у времену од раније и људи га више нису разумели. То је трагична судбина за једног композитора, зато сам срећан што изводимо његову Серенаду за гудаче из 1947. године, веома тешко дело које се не свира често. Чак је и премијера у оно време била неспешна јер музичари нису били спремни, на срећу – код нас је ситуација сасвим обрнута и једва чекам премијеру“, рекао је шеф-диригент Габријел Фелц.
Већ саме припреме за извођење овог дела текле су неоубичајено. На једној од проба, организована је пројекција Kорнголдове опере Мртви град, како би Фелц и филхармоничари анализирали опус овог композитора. Програм концерата затвара Моцартова симфонија из позног периода, а необично је да је у времену када је настала, сматрана веома тешком како за слушаоце, тако и за извођаче.