Приче о феминистичкој хероини и борби са сексуалном опредељеношћу у Филхармонији
Финале филхармонијског циклуса Мракобес, под палицом сталног гостујућег диригента Данијела Рајскина, заказано је за петак 31. мај (Коларац, 20ч). На програму је моћна комбинација дела Шостаковича, Шниткеа и Чајковског, а као солиста са оркестром се први пут представља виолисткиња Татјана Мазуренко.
Последњим концертом у овом циклусу, мрачна страна лјудског постојања достиже своју музичку кулминацију. Програм отвара свита из опере „Леди Магбет Мценског округа“ Шостаковича, по причи о младој жени прељубници која убија свог супруга, његовог оца и нећака. Интересантно је што је Шостакович главну јунакињу претворио у својеврсну феминистичку хероину која те злочине чини у циљу сопственог ослобађања од мушке доминације. Једно од извођења овог дела на коме је присуствовао Стаљин и револтирано га напустио, одвело је композитора у дубоки мрак наредних 25 година у којима је био одбачен.
Несрећне животне околности обележиле су и настанак Концерта за виолу Алфреда Шниткеа, на коме је композитор радио у преломном периоду свог живота. Ова композиција је одмах доживела велики успех, делом и због чувеног Јурија Башмета коме је посвећена. Заједно са Београдској филхармонијом, публика ће имати прилику да чује Татјану Мазуренко, једну од водећих виолисткиња данашњице као и њен препознатљиво изражајан стил.
Концерт заокружује Четврта симфонија Чајковског, звана “Судбинска”. Рад на њој аутор је започео у последњим месецима брака и представлја његову борбу са сексуалном определјеношћу и депресијом. Зато читавим делом провејава метафора судбине, те фаталне снаге која нас онемогућава да достигнемо срећу.
Сто улазница за програм снажне тематике биће у продаји сат времена уочи концерта, односно од 19 часова на благајни Коларца.