Languages

Аника Тројтлер

Двадесетосмогодишња пијанисткиња Аника Тројтлер сматра се једном од најперспективнијих младих немачких уметника.

 

Аника Тројтлер добитник је многобројних награда са домаћих и међународних такмичења. Освојила је треће место на Међународном музичком такмичењу у Монтреалу 2014. године као и полуфинални пласман на такмичењу АРД у Минхену исте године, а 2013. пласирала се у полуфинале на међународном клавирском такмичењу у Кливленду. Добитник је друге награде (прва није додељена) као и награде публике на Григовом конкурсу у Ослу 2009. године. Такође је освојила награде на Међународном клавирском подијуму у Минхену и на клавирском такмичењу Ђина Бахауер у Солт Лејк Ситију. Године 2011. Аника Тројтлер је добила стипендију од „Деутсцхер Мусикwеттбеwерб“ а 2008. године добила је награду ГWК за младе уметнике коју додељује Друштво за промовисање културне активности Минстера/Вестфалије.

 

Она је 2015. године издала свој најновији ЦД за издавачку кућу Сyqуали/Хармониа Мунди са делима Менделсона. Њен први ЦД са комадима и Фантазијом у Це-дуру Роберта Шумана појавио се 2013. у издању компаније ГЕНУИН.

 

У сезони 2015/16, Аника Тројтлер извела је велики број реситала, укључујући концерте у „Лаеисзхалле Хамбург,“ Концертхаус Берлин, Сала Рудолф Еткер из Билефелда и у Минстеру. Затим је наступала на БАСФ у Лудвигсхафену, Бургхоф Лерак, Шлос Елмау, на Ускршњем фестивалу у Бајројту, а затим у оквиру циклуса Про Музика у Монтреалу. Као солиста наступала је са оркестрима као што су, Хофкапеле из Вајмара у Концертном театру у Кесфелду, са Немачким камерним оркестром из Берлина и са Симфонијским оркестром Реџајна у Канади.

 

Најзанимљивији наступи Анике Тројтлер у сезони 2016/17 су њен деби са оркестром Гирцених у дворани Филхармоније у Келну, са Државним оркестром Висбаден, и у Концертхаус у Бечу. Поред тога, свирала је поново са Немачким камерним оркестром из Берлина у Концертној дворани у Дортмунду.

 

Децембра 2010, Аника је дебитовала са Немачким симфонијским оркестром из Берлина у главној сали Берлинске филхармоније. Затим је наступала са Радијским симфонијским оркестром из Берлина, симфонијским оркестром из Монтреала, са Радијским симфонијским оркестром из Прага у сали Минхенске филхармоније, са Пољском камерном филхармонијом, Камерном академијом из Потсдама, Новом филхармонијом из Вестфалије, са Бохумским симфонијским оркестром у концертној дворани у Дортмунду, са филхармонијом Роберт Шуман из Кемница, Народним камерним оркестром из Есена и камерним оркестром из Манхајма.

 

У лето 2010. године Аника Тројтлер примљена је на Академију Фестивала Вербије.

 

Поред мајстрорских течајева са познатим музичарима као што су Ференц Радош и Арије Варди, такође је наступала на концертима у оквиру фестивала Вербије. Гостовала је на реномираним фестивалима, укључујући Фестивал Мекленбург-Форпомерн, затим Фестивал Уседомер, Фестивал „Лист у Прованси“, и на фестивалу „Мовиментос“ у Волфзбургу, „граду мотора“. Такође је наступала уживо на Немачким радио станицама НДР и Немачком радију за културу.

 

Као пасионирани камерни музичар, Аника Тројтлер је наступала са престижним гостима као што су Рамон Ортега Куеро, Јенс Петер Мајнц, Ингеборг Данц, Квартет Амарилис – и на њеном сопственом фестивалу „Сомеркланг“ (2011-2013). Њени редовни камерни музички партнери су, између осталих, Кит Армстронг, Сујоен Ким, Ширли Брил, Рамон Ортега Куеро и Јенс Петер Мајнц.

 

Аника Тројтлер почела је да свира клавир са четири године код Алмута Екелса. Од 2001 године, Ренате Кречмар-Фишер постала је њен редовни професор клавира.

 

Када је имала 21 годину, добила је највише оцене за свој дипломски рад код професора Матијаса Кишнерајта на Универзитету за музику и драму у Ростоку. После стицања магистратуре на Високој школи за музику, театар и медије у Хановеру, Аника Тројтлер наставила је да ради као постдипломски студент у соло класи професора Бернда Гецкеа. Као допуну својим студијима, Аника учествује на мајсторским курсевима које воде Јанина Фијалковска, Ричард Гуд и Елизабет Леонскаја. Поред тога, добила је додатни уметнички подстицај од Леифа Овеа Андснеса и Мареја Пераје, са којима је спремала Голдбергове варијације Баха.