Languages

Данијел Чобану

Пун и блистав звук, огромна пијанистичка сталоженост, сензибилност, оригиналност без претераног ега (Ален Ломпеш)

 

УМЕТНИЧКИ ДИРЕКТОР #SHARPFESTIVAL БУКУРЕШТ

Резиденцијални уметник Филхармоније Жорж Енеску у Букурешту 2021-2023

Резиденцијални уметник Банатске филхармоније у Темишвару 2023-2024

 

Данијел Чобану се први пут појавио на међународној сцени 2016. године, освојивши златне медаље на чувеном Међународном клавирском такмичењу Униса (Јужна Африка) и Међународном клавирском фестивалу BNDES (Рио де Жанеиро). Данијел је затим освојио и Награду публике и Сребрну медаљу на Такмичењу Артур Рубинштајн у Тел Авиву 2017. године. Након тога, наступао је у Карнеги Холу, Елбфилхармонији у Хамбургу, Гевандхаусу у Лајпцигу, Концертхаусу у Берлину, Сент Џонс Смит Скверу у Лондону, на Енеску фестивалу у Букурешту, а наступао је и на турнејама у Јапану, Кини, Тајвану, Јужној Африци и Бразилу.

 

Јединствени музички израз Данијела Чобанова као и његове техничке могућности, довели су га до наступа са реномираним оркестрима попут Гевандхаус оркестара из Лајпцига, где је наступао под диригентском палицом Омера Мејра Велбера. Недавни и будући истакнути наступи укључују дебитантске концерте са Холандском  филхармонијом, Симфонијским оркестром Минерија, Тонхале оркестром, Бечком народном опером и Тиролским симфонијским оркестром, као и концерте на фестивалу Енеску са оркестром Cameristi della Scala, Симфонијским оркестром Кастиље и Леона, Израелском филхармонијом и Националним оркестром Би-Би-Си-ја из Велса. У области реситала, посебно се издвајају наступи у Концертгебауу у Амстердаму, Брукнерхаусу у Линцу, на Фестивалу Радио Франс Оситани Монпеље и полу-сценско извођење мелодраме Рихарда Штрауса Енох Арден у Гевандхаусу у Лајпцигу, заједно са Изабел Карајан.

 

Претходни значајни наступи укључују концерте са Краљевском филхармонијом из Лондона, Концертхаус оркестром из Берлина, Немачким камерном филхармонијом из Бремена, Пољском балтичком филхармонијом, Израелском камератом, Краљевским шкотским националним оркестром, Филхармонијом Жорж Енеску, Националним оркестром Румунског радија и на Музичком фестивалу у Шлезвиг-Холштајну. У априлу 2022. године, Чобану је отпочео сарадњу са Израелском филхармонијом ради четири значајна наступа у Тел Авиву и Јерусалиму, са Омером Мејр Велбером. У августу 2021. године, Чобану је дебитовао на Фестивалу у Луцерну, а позван је и да по први пут наступи у бечком Концертхаусу, где је извео Бетовенове сонате за виолину и клавир са Јулијаном Рахлином.

 

Чобану је такође дебитовао у Ројал Фестивал Холу 2010. године, а након тога одржао је соло реситале у чувеним дворанама као што су минхенски Гаштајг, Моцартеум у Салцбургу, Де Бијлоке у Генту, Аудиторијум Радио Франса, Сал Корто, Фациоли у Саћилеу, Театро Масимо у Палерму, букурештански Атенеум, Шопенов фестивал у Душникију, Театро Мунисипал у Рио де Жанеиру, Бронфман Аудиторијум у Тел Авиву и Национална концертна дворана у Тајпеју.

 

Чобануово уметничко деловање протеже се и изван оквира његових наступа, те је 20/21 године постао први резиденцијални уметник Филхармоније Жорж Енеску у Букурешту за период од три сезоне. Његова прва резиденцијална сезона укључивала је концерте под диригентским вођством Кристијана Мачеларуа и Габријела Бебеселеа.

 

Визионарске идеје Данијела Чобануа водиле су га ка оснивању нове и иновативне међународне платформе за младе уметнике #SHARPFESTIVAL. Овај бијенални фестивал не укључује само програме класичне музике, већ и друге уметничке форме, укључујући џез, видео-мапинг, сликарство и плес.

 

У септембру 2020. године, издао је свој први ЦД са делима Прокофјева, Дебисија, Листа и Енескуа, који је објавила издавачка кућа Аксентус. Албум је добио изванредне критике, укључујући и следећи цитат из Дојчландфунка: Са овим дебитантским албумом, Данијел Чобану се представља као паметан и изузетно емотиван уметник. Пажљиво осмишљена концепција и промишљеност о делима привлаче пажњу, а његовој техничкој способности ништа не стоји на путу. Са Данијелом Чобануом, музика постаје доживљај.

 

Године 2015, освојио је Први Гран При, Награду публике и Награду оркестра на Међународном пијанистичком такмичењу Филхармоније Марока – поставши тако први пијаниста у историји овог такмичења који је освојио све Специјалне награде, а такође и био једногласни избор жирија за главну награду.

 

Чобану је почео да учи да свира клавир са девет година у Пиатра Неамту (Румунија), првобитно са Магдолном Космом и Делијом Балан, а касније са Михаелом Спиридон и Јулианом Аркади Трофином. Освојио је стипендије за студирање у Шкотској код Грема МекНота, а потом и код Арона Шора и Петраса Гениушаса, и дипломирао је на Краљевском конзерваторијуму Шкотске. Студије је завршио на Екол Нормал де Музик Алфред Корто у Паризу, код Маријана Рибичког и на Универзитету уметности у Берлину, код Паскала Девојона и Маркуса Гроха.