Languages

Александра Конунова

…њено музицирање је сјајно: топлог тона, флуидне виртуозности; широког спектра артикулације, боја и нијанси; суптилне спонтаности; природног уобличавања… (Грамофон)

…њен импресивни распон боја је најистакнутија карактеристика њеног свирања у целини… (Страд)

 

Добитница Прве награде на Такмичењу виолиниста Јозеф Јоаким у Хановеру 2012. године, као и награде на 15. Међународном такмичењу Чајковски у Москви и Сингапурском међународном виолинском такмичењу, Александра Конунова запажене успехе остварила је захваљујући својој виртуозности, топлом тону, импресивном колоритету и беспрекорној техници. Године 2016, такође је добила престижну стипендију Фондације Борлети-Буитони у Лондону.

 

Конунова је наступала са многим водећим међународним оркестрима, као што су, између осталих, Оркестар Париза, камерни оркестар Малер, Филхармонија севернонемачког радија, Оркестар Романске Швајцарске, Оркестром италијанске Швајцарске из Лугана, Камерни оркестар из Париза, Марински оркестар, Руски национални оркестар, НФОР, Оркестар Театро Ређо из Торина и Симфонијски оркестар из Барселоне. Често наступа под диригентском палицом маестра као што су А. Менце, Л. Фостер, Ј-П. Сарасте, Т. Куренцис, Г. Нозеда, Л. Лангри, Џ. Вајлерштајн, М. Плетњов, Л. Еквилбеј, А. Манакорда, К. Закаријас, Д. Хиндојан, Џ. Нот, П. Булез, О. Лињив и Џ. Малвиц.

 

Лето 2022. било је у знаку њеног дебија на Тиволи фестивалу, свирајући и диригујући Четири годишња доба Вивалдија и Пјацоле, након чега је одмах уследио и позив Филхармоније из Копенхагена за наредну сезону како би извела Камерни концерт Артура Лурија. Међу другим недавним истакнутим наступима налази се турнеја са Инсула оркестром, повратак Оркестру Романске Швајцарске и Симфонијском оркестру Пољског радија, као и деби наступи са Симфонијским оркестром Галиције, Филхармонијским оркестром Јаначек, Симфонијским оркестром из Алборга и Бохума, НФМ Филхармонијом из Вроцлава, Симфонијским оркестром са Тенерифа и Оркестром са Балеарских острва, као и позиве на фестивале у Екс-ан-Прованси, Ферари, Цинандалију, и реситале са Денисом Кожукином и Кристијаном Закаријасом.

 

Предстојећи ангажмани укључују концерте на 30. јубиларном Фестивалу у Вербијеу, као и учешће на телевизијском летњем концерту на отвореном Нирмбершког симфонијског оркестра, где ће извести Концерт за виолину Чајковског, Кармен фантазију и друге виртуозне композиције. Конунова ће такође наступати и у серији реситала Симфонијског оркестра из Сан Франциска, а наступиће и са Токијским Метрополитан симфонијским оркестром, Истанбулском филхармонијом Борусан, Симфонијским оркестрима из Алборга, Кристијансанда, Оденсеа, Београдском филхармонијом. Очекује је и турнеја са Инсула оркестром у Шпанији.

 

Први снимак Александре Конунове са виолинским сонатама Прокофјева и Михаилом Лифшисом, објављен за кућу Апарте, добио је велике похвале критике: Овај снимак открива колико је Конунова велика уметница – како у техничком самопоуздању, тако и у интерпретативној одважности… Не могу довољно нахвалити њихове освежавајуће, добро промишљене, енергичне интерпретације (Грамофон); …ово је већ сада озбиљан кандидат за  најбоље издање године (Страд).

 

 У јесен 2020. године, током карантина због пандемије, уз пратњу групе пријатеља и колега, објавила је Четири годишња доба Вивалдија, такође за Апарте, а снимак је добио сјајне критике: Њен последњи снимак у целини одише изузетно лаганим и грациозним извођењем целокупног ансамбла, који Конунова украшава прелепим слатко тонираним и разиграним филигранским линијама… (Грамофон).

 

Последњих година, Александра је имала задовољство да ради под вођством и менторством једног од водећих светских професора, Едуарда Вулфсена, у Женеви.

Александра тренутно свира на виолини Ђованија Батисте Гвадањинија из 1785. године, познатој као Ида Левин, на позајмици од једног љубитеља музике.