Languages

Марк Пјоле

Диригент Марк Пјоле је рођен у Паризу 1962. године, а студирао је на Уметничкој академији у Берлину. Мајсторски курсеви код Џона Елиота Гардинера, Михаела Гилена и Курта Мазура снажно су утицали на његов музички развој. Године 1995, Марк Пјоле је био једини добитник награде на Форуму диригената Немачког музичког савета. Након раних ангажмана као капелмајстор Државне филхармоније из Халеа и Државног позоришта у Каселу, у периоду 2003–2005. године је радио као музички директор Бечке народне опере. Од 2004. до 2012. године Пјоле је био генерални музички директор Хесенске државне опере из Висбадена, где је имао прилику да диригује сјајно оцењена извођења Вагнеровог комплетног циклуса Престена Нибелунга, као и нове поставке опера као што су Дон Карлос, Електра, Фалстаф, Фауст, Фиделио, Чаробни стрелац, Идоменео, Боеми, Лоенгрин, Лулу, Каваљер с ружом, Салома, Тристан и Изолда и Тоска.

 

Као гостујући диригент, Марк Пјоле је сарађивао са најпознатијим оперским кућама међу којима су Краљевска опера из Копенхагена (Боеми са Аном Нетребко у улози Мими), Национална опера из Париза (Севиљски берберин, Хофманове приче са Роландом Виласоном у главној улози), Државно позориште у Штутгарту (Јенуфа, Тако чине све, Замак плавобрадог и Ишчекивање) и Бечка државна опера (Севиљски берберин). У театру Лисео у Барселони је дириговао оперу Кармен у режији Калиста Биеита, а ДВД снимак ове поставке објавила је дискографска кућа Unitel Classica/C major. Године 2012. је први пут наступио у Баварској државној опери током Минхенског оперског фестивала са опером Хофманове приче. Током наредне сезоне је отворио сезону легендарног Театра Колон, обновљеном поставком опере Кармен. Почетком сезоне 2013/14. дириговао је веома запажену нову поставку Евгенија Оњегина Дитриха Хилсдорфа у Келнској опери. У јуну 2014. године је остварио свој веома добро оцењени први оперски наступ у САД, у Опери у Синсинатију (Кармен). Током сезоне 2014/15, Немачка опера на Рајни са Пјолеом је представила поставке Чаробне фруле и балет б.23 Мартина Шлепфера са музиком Јоханеса Брамса. Дириговао је и Веселу удовицу у Келнској опери, а током 2015. и Боеме у Бечкој народној опери.

 

Током последњих година, Пјоле је успоставио блиску сарадњу са Краљевским позориштем у Мадриду, где је дириговао Маснеовог Дон Кихота и Хорове срца (C(h)oeurs) – поставку белгијског кореографа Алана Платела, која садржи музику Вердија и Вагнера. Са Хоровима срца је имао турнеју у Концертхебауу у Брижу, Краљевском позоришту ла Моне у Бриселу, на Фестивалу у Лудвигзбургу, Холандском фестивалу и Фестивалском позоришту у Санкт Пелтену. Прошле сезоне је дириговао две нове поставке у Краљевском позоришту: Љубавни напитак и Тристана и Изолду у спектакуларној режији Питера Селарса. У октобру се враћа за концерт са Петером Бечалом, са којим је наступао и у јулу 2014. године на Фестивалу Кастел де Пералда.

 

Поред великог успеха који је остварио као оперски диригент, Пјоле је веома тражен и за симфонијски репертоар, који изводи на концертима са реномираним светским оркестрима попут Симфонијског оркестра Берлинског радија, Гевандхаус оркестра из Лајпцига, Националног оркестра из Лиона, Минхенске филхармоније и Токијског симфонијског оркестра. Након одличног првог наступа са Симфонијским оркестром из Монтреала, одмах је добио позив за поновни наступ. Марк Пјоле је 2012. године дириговао програм који се састојао само од Бетовенових композиција у Фестивалском позоришту у Баден-Бадену, уз Ланг Ланга и оркестра Моцартеум из Салцбурга. Дуги низ година остварује блиску уметничку сарадњу са Анетом Даш: 2008. године је дискографска кућа Sony издала снимак Моцартових арија са Академијом за стару музику из Берлина, а запажене су и турнеје са Оркестром Минхенског радија и заједничка продукција Маргаретиног питања (Die Gretchenfrage), чија је ДВД и Blu-ray издања у септембру 2014. године објавила дискографска кућа EuroArts. У пролеће 2014. године је први пут наступао у Кини, у сарадњи са Симфонијским оркестром из Гвангџуа и Кинеском филхармонијом. Међу најважнијим ангажманима у сезони 2014/15. издвајају се концертни деби у САД-у са Симфонијским оркестром из Атланте, као и наступи са Симфонијским оркестром из Берна, Државним оркестром из Касела, Штутгартском филхармонијом (у оквиру турнеје по Немачкој) и на Фестивалу у Лудвигзбургу.

 

С обзиром на велику страст коју негује према пружању подршке младим оркестарским музичарима, Марк Пјоле редовно диригује на пројектима сарадње са Омладинским симфонијским оркестром из Берлина који је основао током својих студија. Док је радио као генерални музички директор у Висбадену, активно је пружао подршку оснивању Оркестарске академије Хесенског државног оркестра из Висбадена; од 2010. године ова академија представља платформу где талентовани млади музичари могу да стекну значајно оркестарско искуство.